kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Promotion » Umět dát o sobě vědět

Umět dát o sobě vědět

Commlab
Foto: Commlab
Developeři jsou vždy ti špatní, česká architektura je nevýrazná, design je jen o hezkých věcech. Časté stereotypy, kterým tuzemská široká veřejnost stále věří. Změnit to je běh na dlouhou trať. Tím spíše by si jednotlivé dotčené subjekty – ať již ty komerční, či státní – měly uvědomovat, že je důležitá nejen samotná práce, ale také to, jakým způsobem je odkomunikována.

Jak bývá v Česku zvykem, prvním místem, kde se šetří, je často marketing a PR. Nástroje, které mají pomáhat s dlouhodobým budováním renomé, se tak mnohdy s každou krizí pozastavují. Těžko se pak dá z tohoto zamotaného kruhu dostat. Existuje sice spousta příkladných firem, které díky investicím do komunikace v době recese získaly v konkurenčním boji navrch, ani to ale stále nedokáže většinu trhu přesvědčit.

Komplexní strategické uvažování

Pes bývá mnohdy zakopán už v chybějících vizích či v krizových scénářích, které nezohledňují marketingový plán. Přitom třeba takový development je běh na dlouhou trať. Aby mohl být nějaký projekt dobře odkomunikován, je potřeba definovat marketingovou strategii v souladu s tou obchodní.

Připravit se důkladně na komunikaci nejen směrem k veřejnosti jako takové, ale rovněž k odborné veřejnosti, místním komunitám či municipalitě. Každá ze skupin přitom vyžaduje jiný typ sdělení i médií, prostřednictvím kterých je jejich obsah distribuován. Ať již je řeč o klasických či sociálních médiích, outdoorové komunikaci, či různých eventech. A dozvídat se o nich potřebují průběžně, nejen při konjunktuře či zahájení stavby. 

Veletrhy nejsou mrtvé

K developerskému PR tradičně patří veletrhy, které si na nějaký čas kvůli covidu musely dát pauzu. Řada lidí je považuje za přežitek, opak je ale pravda – zejména u těch B2B. A nejen z toho důvodu, že jsou po dvouleté nucené abstinenci nyní všichni lační po networkingu. Je však potřeba vědět, jak potenciál těchto akcí využít, a nebát se investovat.

Patrné to bylo i na letošním ročníku předního developerského veletrhu MIPIM. Města, která si dala na svých stáncích a doprovodném programu záležet, nešlo přehlédnout. Typickým příkladem byli polští kolegové. Ostatně nejde o náhodu. Polská města a tamní developeři jsou již řadu let velmi progresivní a dokážou z toho těžit – lákat investory a nejen z Varšavy dělat hlavní středoevropskou destinaci pro centrály nadnárodních společností.

Když se chce, tak to jde

I Česko má přitom základy, na kterých může stavět. Ne vždy to ale dokáže využít. Ač máme například v Benátkách československý pavilon, který stojí na jednom z nejexponovanějších míst parku Giardini – v sousedství německého, francouzského a britského pavilonu –, již tři roky je zavřený kvůli neschopnosti domluvit se na opravách světlíku, který zapříčinil pád stromu. A ještě minimálně po další dva roky, než se podaří rekonstrukci schválit a provést, přijdeme o možnost prezentovat naši tvorbu na tamních vyhlášených bienále – ať již architektonických, či uměleckých, které se ob rok střídají.

Letos alespoň máme možnost napravit si reputaci v rámci předsednictví Rady EU. Při jeho příležitosti proběhne v Bruselu přehlídka toho nejlepšího z tvorby tuzemských podniků, jejichž úspěchy těží ze spolupráce se špičkovými českými i světovými designéry. Hlavní pořadatel, kterým je UMPRUM, naštěstí význam akce chápe a nejede v zajetých stopách tradičních veletržních stánků. Naopak nabídne promyšlenou výstavu o designové transformaci a bohatý doprovodný program.

Kéž by tak podobně uměli příležitosti využít i další státní instituce či developeři. A uměli o nich seznámit nejen vlastní bublinu, ale i širokou veřejnost. Jedině tak se můžeme dočkat toho, že se vymaníme ze zmíněných stereotypů a vnímání české architektury i designu dosáhne kvalit, které tyto segmenty reálně mají.

Autor: Jan Skalník, partner Commlab

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
NABÍDKA NEMOVITOSTÍ
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky