kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Byznys & Reality » Zájem o prázdninové nemovitosti roste

Zájem o prázdninové nemovitosti roste

Norsko
Foto: Pixabay
Blízkost vody, dojezd do čtyř hodin a roční frekvence návštěv aspoň čtyř pobytů delších, než je rychlá víkendovka. Tak vypadají požadavky průměrných zájemců o koupi druhého domova, jejichž počty narostly s příchodem pandemie a možností práce odkudkoli.

V roce 2020 se podle statistik společnosti Gitnux zvedly prodeje prázdninových nemovitostí v USA o třicet procent. V době lockdownů to byl logický vývoj. Nejde ale zdaleka jen o ně. Důraz, který dnes střední a vyšší třída klade na kvalitu života, se prohlubuje a zájem o nemovitosti pro volný čas nebo trávení penze, ať v domovské zemi, či zahraničí, roste minimálně od počátku nového milénia.

Ve Velké Británii se počet takových vlastníků zdvojnásobil z 1,6 milionu v roce 2000 na 3,4 milionu v roce 2018. Nizozemsko za stejné období zaznamenalo nárůst počtu prázdninových nemovitostí o 53 procent. Mezi motivy si je pořizovat, jak ukazuje příklad kupců z USA, přitom mírně převažuje touha si v nich užít volný čas (v případě USA 63 procent) nad snahou je investičně vytěžit. Oboje se ale samozřejmě nevylučuje.

Už proto, že majitelé prázdninových vil či apartmánů v nich nehodlají trávit několik měsíců v kuse. Jak vyplynulo z loňské zprávy společností Pacaso a Savanta, které zkoumaly přístup současných a potenciálních majitelů druhých domovů v USA, Velké Británii a Kanadě, plánuje svou nemovitost navštívit více než šestkrát ročně pouze 29 procent lidí. Téměř šedesát procent považuje za reálné do ní zavítat aspoň čtyřikrát.

Až potud je přístup obou skupin podobný. Liší se naopak v tom, jak dlouho plánují zůstat. „Lidé, kteří teprve zvažují koupi druhého domova, sní o dokonalém místě, kam by mohli rychle utéct nebo je využít pro příležitostné víkendové útěky během roku,“ komentuje statistiku ředitel společnosti Pacaso, Austin Allison. „Zatímco ti, kteří takovou nemovitost již vlastní, si umí lépe představit, že s ní i pracují nebo v ní tráví dva a více týdnů v kuse, zato méně častěji,“ dodává.

Puerto Banus
Foto: Pixabay

Toskánsko o třetinu atraktivnější

Větší flexibilita, kterou bílým límečkům nadělila pandemie, změnila zároveň jejich postoj k tomu, kde by se měl vysněný druhý domov nacházet. „Současní i potenciální vlastníci dnes preferují zázemí domácí země před zahraničím, protože jim umožňuje častější návštěvy a usnadňuje svou nemovitost sdílet i s širší rodinou a přáteli,“ uvádí ředitel výzkumu ve společnosti Savanta, Amit Sahni.

Kdo se rozhoduje spíš pro zahraničí, počítá naopak s tím, že prázdninový příbytek investičně zúročí díky krátkodobým pronájmům. Podle poradenské společnosti Knight Frank se pro takový účel ideálně hodí prémiové destinace u Středozemního moře.

Mezi top lokace, které kromě investičního potenciálu vynikají dobrou dostupností místních vymožeností pro pohodlí návštěvníků, stejně jako blízkostí letišť operujících mezinárodní spoje, patří podle analytiků italské regiony Toskánsko a Ligurie, francouzské jižní pobřeží a Alpy a ve Španělsku Barcelona, Marbella a Baleárské ostrovy. Ostatně bylo to právě Toskánsko, které kromě faktu, že v něm probíhají dvě třetiny všech prohlídek nemovitostí v Itálii, zaznamenalo v roce 2021 třicetiprocentní meziroční nárůst poptávek.

Ne každá doporučovaná destinace ovšem vyhovuje individuálním potřebám všech zájemců, a ne vždy musí být nejžhavější realitní trh nejlepší volbou pro koupi druhého domova. Zajímavý výnos totiž mnohdy přinášejí nemovitosti v zemích, které se buď potýkají s propadem domácího trhu, nebo se zotavují z krize, jako je Španělsko, Portugalsko či Řecko, případně se nacházejí východněji, kam patří Chorvatsko či Černá Hora.

Například v prvních dvou zmíněných zemích se ceny luxusních nemovitostí pohybují podle společnosti Christie’s International Real Estate od přibližně pěti milionů dolarů v Sotogrande, obřím resortu ve Španělsku, až po méně než milion za vilu v Algarve, portugalském regionu podél jižního pobřeží Středozemního moře. Vhodné je podle expertů se nyní naopak vyhnout tradičně drahým trhům, jako je francouzská Riviéra, kde luxusní domy vyjdou až na 38 milionů dolarů.

Španělsko
Foto: Pixabay

Kde jsou rádi expati

Ideální v případě luxusního segmentu nemusí být ani aktuálně populární Dubaj, kde se pořízení prázdninové nemovitosti stalo nově nezbytným doplňkem pro jedince s vysokým čistým jměním. Tato destinace není z řady zjevných důvodů ideální ani pro víkendový útěk, každoroční dovolenou, natož strávení důchodu.

V tomto ohledu jsou podle průzkumu společnosti InterNations lepší volbou země jako Tchaj-wan, Mexiko a Kostarika, kde se kromě bezpečí, přátelské atmosféry a rozvinuté komunity expatů vyskytují také zajímavé pracovní příležitosti. Což je faktor, který se pro standardního kupce prázdninové nemovitosti sice na první pohled nejeví důležitě, časem ale může vyniknout. Co se týče možností krátkodobého pronájmu a návratnosti investice, vyplatí se podle společnosti Live and Invest Overseas dívat do zemí, jako je Dominikánská republika, Thajsko, Portugalsko, Ekvádor či Belize.

Malaga
Foto: Pixabay

Marbella v hledáčku kupců

Jedním z nejžádanějších trhů prázdninových nemovitostí je dnes Španělsko, konkrétně lokace v provincii Malaga, jako je Marbella, Benahavís a Estepona. V nich podle společnosti Knight Frank vzrostly loni prodeje v průměru o dvacet procent, přičemž největší nárůst zaznamenalo městečko Benahavís. Zájem vycházel ze strany zahraničních kupců, pocházejících zejména z Německa, Irska a USA. V případě Američanů poptávku pohání silný dolar a obnovení přímých letů z New Yorku do Malagy. Důvodem je ale i nový věk hybridní práce, která umožňuje rychlý přesun po Evropě a práci odkudkoli. Cenově vychází reality v Marbelle o sedm procent dráže než loni a o jedenáct procent výše než před pandemií.

Autor: Andrea Votrubová

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky