Architektura & Design

Eurovea – vše, co potřebujete, na jednom místě

Eurovea – vše, co potřebujete, na jednom místě
23.11.2020

Jsou místa, kam přijdete a hned víte, že se stanou vaší srdeční záležitostí. Učaruje vám jejich atmosféra, architektura, vůně či energie, kterou na vás působí. A přesně taková je Eurovea, kde najdete všechno, co potřebujete, a ještě něco navíc.

Eurovea se už od svého otevření stala nejnavštěvovanější destinací v Bratislavě. Za deset let provozu ji navštívilo neuvěřitelných sto šestnáct milionů zákazníků. Díky své lokalitě a službám je vyhledávaným místem nejen pro Bratislavany, ale i turisty. Oblíbené obchodní centrum na Dunaji letos oslavilo kulaté desáté výročí. 

Úspěch Eurovey spočívá i v tom, že kromě množství volnočasových aktivit a jedinečné nábřežní promenády plné atraktivních restaurací nabízí návštěvníkům výběr značek s unikátním zastoupením na Slovensku. „Nesmírně nás těší obliba a přízeň, kterou nám projevují naši návštěvníci. Eurovea už dávno není běžným nákupním centrem. Všem zákazníkům chceme touto cestou poděkovat za přízeň a důvěru, říká Olga Hammer, PR a marketingová manažerka. Eurovea se dlouhodobě těší vysoké oblíbenosti nejen ze strany veřejnosti, ale i partnerů a zájemců o její prostory. Nákupní centrum na břehu Dunaje se stalo též partnerem nebo poskytlo prostor už mnoha neziskovým projektům a charitativním organizacím. 

Zaběhlé i nové značky

Tento rok oslavuje spolu se samotným nákupním centrem téměř polovina provozů. V Eurovey už od otevření sídlí známé a oblíbené značky, jako například H&M, Mango, Pietro Filipi, Alain Delon, Peek&Cloppenburg, Ecco, Celio, a další obchody: Billa, A3 Sport, DM Drogerie nebo hračkářství Dráčik. I navzdory náročným měsícům a přísným opatřením, která byla zavedena v důsledku pandemie koronaviru, přibyly po znovuotevření centra do portfolia unikátní módní a gastronomické koncepty spolu s dalšími provozy, které nabízejí rozmanité produkty a služby. Svoje brány tu nedávno otevřela luxusní holandská kosmetika Rituals, stylový butik Karel Lagerfeld, maďarská značka Sugarbird, „pop up“ tradiční české značky Kara nebo italský Fabio Gatto. Nejnovějším přírůstkem je síť dárkových prodejen Albi. Rozrůstá se též stále oblíbenější nabídka restaurací a gastrozážitků. Mezi „foodcourtové“ provozy se zařadil JUMP STREET – FIT s úplně novým konceptem, ve kterém se najíte rychle, zdravě, ale hlavně chutně. Na kvalitě a poctivosti si zakládají potraviny Farmfoods, slovenská síť domácích lokálních potravin, kde koupíte jen ty nejkvalitnější výrobky, v maximální možné míře bez „É-ček“ a bez GMO. Jejich provoz najdete u „foodcourtu“ v prvním poschodí.

Unikátní gastrozóna

Ke stálicím na promenádě, které otevřely před desíti lety dveře spolu s Euroveou, patří oceňované restaurace, jako například nejlepší „businessové“ restaurace v Bratislavě Al Faro s italskou kuchyní nebo druhá v žebříčku středomořská restaurace Primi River Lounge, francouzská restaurace Brasserie La Marine, ale i asijské Sajado. Před pár měsíci k nim přibyl unikátní koncept CLIQUE Café & Bar. Návštěvníkům nabízí prémiovou kávu, „signature“ koktejly kopírující lidské smysly, prémiové zákusky z dílny známé moderátorky Adriany Polákové, chutné jídlo a stylovou atmosféru designového interiéru. 

Restaurace na promenádě u Dunaje nabízejí prvotřídní jídlo, výborné nápoje a jeden z nejkrásnějších výhledů v Bratislavě. Pomalu plynoucí evropský veletok je oblíbenou kulisou při romantických večeřích, rodinných oslavách či obchodních obědech. Tyto restaurace se pravidelně umísťují v žebříčcích nejlepších restaurací v Bratislavě i díky pohodlnému parkování či blízké dostupnosti do centra města.

Více Eurovey

Eurovea ještě stále nedosáhla svého maxima a její potenciální růst je značný. Výstavba rozšíření nákupního centra začala ještě koncem minulého roku a pokračuje podle plánu. „V prvé řadě se prodlužuje oblíbená promenáda, která je v Bratislavě unikátní a poskytuje plnohodnotný veřejný prostor pro všechny obyvatele Bratislavy, návštěvníky i turisty. Zároveň se zdvojnásobuje kapacita veřejného podzemního parkoviště, přičemž nákupní centrum se zvětšuje jen o 25 000 m2. To představuje méně než padesát procent aktuální maloobchodní plochy, takže výrazně zvýšíme nákupní komfort,“ vysvětluje Olga Hammer. Rozšíření přináší také extenzi kin. Přibude formát menších kinosálů, a tím pádem se výrazně rozšíří i nabídka volnočasových aktivit. „Také se do extenze přesouvá „foodcourt“, který se doplňuje o unikátní koncept „Food Hall“, o čemž jsme veřejnost informovali už začátkem tohoto roku,“ doplňuje. Dalším významným elementem rozšíření je též otevření prvního provozu obchodního řetězce Primark na Slovensku, který je celosvětově považován za jednoho z nejúspěšnějších a nejinovativnějších nájemců v maloobchodním segmentu. 

Moderní bulvár Pribinova

Proměnou neprojde jen nákupní pasáž a promenáda, ale i jedna z bratislavských hlavních ulic Pribinova, která se změní v moderní městský bulvár s náměstím přímo před hlavním vstupem do nákupního centra. „V kontextu celého města jde o strategickou ulici, protože propojuje historické centrum města s nábřežím a rozšiřuje ho směrem k Dunaji. Z centra města se tak pěšky do Eurovey dostanete jen za deset minut. Právě z této ulice pohledově směřující na Bratislavský hrad vcházejí návštěvníci několika vchody do nákupního centra i okolních budov,“ popisuje okolí centra Olga Hammer. Koncepce nového bulváru bude proto přátelská k chodcům a podporující všechny druhy mobility. V návrhu se počítá i s tramvajovou tratí na větve Košická, která vytvoří chybějící tramvajový okruh ve městě a propojí dvě největší sídliště, Petržalku s Ružinovem. Až osmdesát procent automobilové dopravy se tak dostane pod terén, díky čemuž se vytvoří plnohodnotný prostor s širokými chodníky, zelení a bezpečnou cyklotrasou. Zákazníci si tak budou moci vychutnat ještě větší zážitek z návštěvy Eurovey. Koncept organizace bulváru navrhla mezinárodně uznávaná architektka a urbanistka Beth Galí, která se v tomto projektu věnuje designu veřejných prostorů a ztvárnění zeleně.

Extenze multifunkčního komplexu Eurovea rozšíří nákupní pasáž o dalších 25 000 m2, vznikne 35 000 m2 obytné plochy a 50 000 m2 kanceláří. Design nákupního centra navrhli španělští architekti Sonae Sierra. Developerem projektu je společnost JTRE, hlavním architektem a generálním projektantem architektonická společnost GFI, a. s. Otevření je naplánováno na rok 2022.

Foto: Archiv

Tyto stránky používají cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich používáním.