Status

Jiří Stopka: Více než kdy dříve platí, že všude dobře, doma nejlépe

Jiří Stopka: Více než kdy dříve platí, že všude dobře, doma nejlépe
12.5.2020

Až v dnešních časech si mnozí uvědomujeme, jak důležitý je pro duševní i fyzickou pohodu správně zařízený domov. Na ten jsou v showroomu Stopka experty už třicet let. A ačkoli covid-19 překazil firmě zamýšlené oslavy kulatin, zakladatel Jiří Stopka i jeho bratr Miroslav aktivity společnosti rozhodně netlumí a i dnes jsou jejich týmy připraveny dodat vše od jednotlivých kusů nábytku až po celé interiéry.

Firma Stopka se zrodila hned v roce 1990. S jakým úmyslem jste firmu zakládali? 

Jiří Stopka: Z počátku jsme byli opravdu malá firma zabývající se výrobou nábytku z leštěných kovů a skla, což byl velký trend té doby. Dodávali jsme vybavení nově vznikajícím butikům, zlatnictvím a hodinářstvím v centru Prahy. Postupně se firma rozrostla na dvacet stálých zaměstnanců a rostl i počet zakázek a zákazníků, zvláště z oblasti úspěšných podnikatelů, kteří měli zájem o kvalitní a individuální řešení jejich bydlení. První obchod jsme otevřeli v Žitné ulici. Byl to menší prostor, sloužil jako showroom pro námi vyrobené kuchyně, které byly vybavené spotřebiči značky Miele. S tímto předním výrobcem spotřebitelů se nám později v roce 1997 podařilo otevřít první Miele Center ve střední a východní Evropě. Následovalo otevření showroomu v Bratislavě a outletu v Roztokách u Prahy. V roce 2012 jsme v centru Prahy otevřeli další prostor pro prezentaci značek Poliform a Minotti. V roce 2000 do společnosti vstoupil můj bratr Miroslav a později i obě moje dcery. Jsme tedy rodinná firma se vším všudy.

Předpokládám, že třicáté narozeniny firmy nenecháte bez oslav. Jak budou probíhat? 

Miroslav Stopka: Třicet let úspěšného podnikání je již výročí, které by zasloužilo pořádně oslavit. Nicméně současná situace se vyvinula zcela jinak a myslíme si, že nyní je vhodnější směrovat prostředky tam, kde jsou opravdu potřeba. Místo oslav tedy soustředíme finance na restrukturalizaci a zefektivnění firmy a další část věnujeme na podporu boje proti šíření nemoci covid-19. Tímto způsobem budeme také směrovat pět procent z tržeb za venkovní nábytek značky Dedon. Oslavu tedy z tohoto důvodu odsouváme na vhodnější dobu. 

Jak se za třicet let proměnily potřeby Čechů, co se týče bydlení a vybavení domovů? 

JS: Řekl bych, že naši klienti čím dál víc kladou důraz na kvalitní vybavení a design jednotlivých kusů nábytku. Zajímají se také o původ a udržitelnost materiálů, toto dříve v popředí zájmu nebylo. Zákazníci s námi zprvu řešili především kuchyně a vybavení s nimi spojené, postupem času i vybavení ložnic a v poslední době věnují velkou pozornost kvalitnímu vybavení šaten. Uvědomují si, že také záleží na tom, v jakém prostředí vyrůstají jejich děti, že i tímto mohou částečně ovlivnit jejich vkus a cit pro design. Navíc v současné situaci, kdy jsme nuceni trávit doma většinu času, si mnoho lidí uvědomuje, jak je kvalita jejich bydlení důležitá. Teď, více než kdy dříve, platí, že všude dobře, doma nejlépe. 

Podle jakého klíče vybíráte značky do showroomu? 

MS: Vždy jsme se snažili vybírat to nejlepší v daném segmentu. Pokud jde o kuchyně, tak pro nás byla jednoznačná volba německá top značka SieMatic, která dlouhodobě určuje trendy v tomto segmentu a je ztělesněním německé kvality. Segment kuchyní jsme před lety chtěli rozšířit, a tak od té doby nabízíme klientům i špičkové produkty italské značky Poliform. Ze sedacího nábytku vsázíme opět na opravdovou německou kvalitu od Walter Knoll a také na design od italské značky Minotti. Co se týká dalšího designového nábytku, tak bych rád zmínil značku Rimadesio, která patří ke špičce ve výrobě dveří, šaten a komod z hliníku a skla. Samozřejmě nemohou chybět postele Schramm, německého výrobce číslo jedna. A kritéria pro nejlepší vybavení teras, balkonů a zahrad zase splňuje německá značka Dedon. Je to tedy jednoduché: německá kvalita a italský design. 

V portfoliu máte jednu českou značku: Bomma. Budete do něj zařazovat i další české firmy nebo autorské ateliéry? 

JS: Naše portfolio průběžně doplňujeme a do budoucna uvažujeme o dalších místních značkách. Určitě rádi našim klientům nabídneme kvalitní české produkty. 

Ačkoli svým portfoliem dokážete vybavit celý interiér, vaší vlajkovou lodí zůstávají kuchyně. Kde se zrodila tato vaše specializace? 

JS: Tím, jak se postupně měnila poptávka naší klientely, přizpůsobovala se samozřejmě naše nabídka. Tedy od vybavení komerčních prostor směrem k domovům. Začalo to kuchyněmi, které jsme zprvu vyráběli sami, posléze jsme výrobu utlumili a věnovali se prodeji značkových produktů tohoto segmentu. Pro mě osobně je kuchyně středobod domácnosti, to opravdové teplo domova. 

Jaké trendy v kuchyních jsou dnes aktuální? A jak se budou vyvíjet v příštích letech? 

JS: Dlouhodobě přetrvává minimalistický trend, prim hrají teplé tóny a barvy jako šedá, široká paleta zemitých odstínů. Trendy materiály jsou nyní bronz, mosaz, dřevo. Jsme schopni ale uspokojit i klienty, které zajímají spíš tradiční modely kuchyní. Tam dominuje řada BeauxArt od SieMatic. 

Neodmyslitelnou součástí showroomu Stopka je návrh interiérového řešení. Chodí za vámi lidé spíše kvůli vybavení jedné místnosti, nebo celého bytu či domu? 

MS: Ano, obracejí se na nás klienti s poptávkami především na celkové řešení interiéru, troufnu si říct, že i díky tomu, že dlouhodobě patříme ke špičce v komplexním a precizním provedení. Umíme vytvořit dokonalou vizualizaci budoucího interiéru, aby měl klient jasnou představu, jak se v daném prostoru budou cítit. Zkoušeli jsme i virtuální realitu, ale v tomto směru jsme ještě předběhli dobu. V našem studiu zaměstnáváme specialisty na kuchyně, šatny, obytné prostory, zkrátka celý tým, který pracuje na řešení celého prostoru přímo pod mým vedením. Díky tomuto servisu pro interiéry s námi spolupracují přední čeští architekti jako třeba Petr Kolář nebo Rudolf Netík. Daří se nám realizovat zajímavé projekty pro náročné klienty u nás v Čechách, ale i v zahraničí – například v resortu Zuri na ostrově Zanzibar jsme nábytkem Dedon vybavili celou jejich outdoorovou zónu.

Tyto stránky používají cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich používáním.