Osobnosti

Lukáš Randa: Našim cílem je vrátit rodiny s dětmi do Prahy

Lukáš Randa: Našim cílem je vrátit rodiny s dětmi do Prahy
15.12.2020

Lukáš Randa a Václav Bumbálek jsou společníci, kteří tvoří dynamicky se rozvíjející investiční skupinu VENUS INVESTMENT GROUP. Ta se specializuje na dlouhodobé investice v oblasti rezidenčního developmentu. Ve všech odvětvích činnosti kladou ten nejvyšší důraz na profesionalitu, klientský přístup a trvalou udržitelnost. „V rámci společenské odpovědnosti usilujeme o to, aby vše, co stavíme, bylo nějakým způsobem trvale udržitelné,“ říká Lukáš Randa.

Vaším oborem původně nebylo stavebnictví. Jak se vám daří se v tomto odvětví zorientovat?

Já jsem původem z poradenského byznysu, kde jsou vždy na prvním místě klienti a vzájemná důvěra mezi nimi a poradcem. Stavebnictví, potažmo development, je úplně jiný obor s naprosto odlišnou kulturou jednání. Snažím se ale vše, co jsem se za všechny ty roky v poradenství naučil, aplikovat i do developmentu. Chci vnášet do jednání určitou kultivovanost, ukazovat klientům a obchodním partnerům, že slib a podání ruky může mít stejnou váhu jako podepsaná smlouva.

Development je skutečně velmi tvrdý byznys, nebojíte se, že by vám tento způsob jednání mohl i nějak uškodit?

Samozřejmě, že se člověk často dostane do situací, kdy se bez právního zastoupení a řádných smluv neobejde. Mým cílem však je, aby synonymem pro VENUS INVESTMENT GROUP byla serióznost. V praxi to znamená, že kamkoliv přijdeme nebo kdokoliv přijde k nám, bude vědět, že se na nás může spolehnout. Již teď si velmi zakládáme na tom, že naše slovo má váhu.

Čím jsou vaše projekty charakteristické? Na čem si zakládáte?

Projekty pod taktovkou VENUS INVESTMENT GROUP stojí na třech základních pilířích – zapamatovatelnost, společenská odpovědnost a komunitní bydlení.

Můžete přiblížit aspekt společenské odpovědnosti?

V rámci společenské odpovědnosti usilujeme o to, aby vše, co stavíme, bylo nějakým způsobem trvale udržitelné. Jsme si velmi dobře vědomi toho, že development, který děláme my, je zaměřený primárně na koncové zákazníky, tedy především na rodiny s dětmi. Naše projekty nejsou primárně určeny k investičnímu bydlení.

S tím nějak souvisí i váš třetí pilíř, kterým je komunitní bydlení?

Do jisté míry chceme, aby lidé, kteří v našich projektech budou bydlet, tvořili komunitu. Záleží nám na tom, aby se v bydlení od nás všichni cítili dobře, a to i za cenu toho, že do projektu investujeme něco navíc.

Jak se díváte na určité formy družstevního bydlení, které dnes již někteří developeři nabízejí?

Družstevní bydlení jako takové se mi líbí právě ve formě, ve které je možné jej dnes realizovat. Varianta známá z minulého režimu byla podle mého názoru velmi neflexibilní a složitá. Je třeba si ale uvědomit, že přes jeho nesporné výhody klade družstevní bydlení vysoké finanční nároky jak na jeho realizátory, tak koncové klienty. Je namístě také poznamenat, že klienti nekupují nemovitost, ale určitý podíl v družstvu.

Jak náročné je v Praze realizovat developerské projekty oproti regionům, jako je Beroun nebo okraj Brna?

V Praze neustále převažuje poptávka nad nabídkou, což je z pohledu developera dobře. Na druhou stranu, pražská stavební řízení jsou velmi složitá a zdlouhavá. Myslím, že v regionech je snazší komunikace a mnohem lépe tam fungují mezilidské vztahy. I mimo hlavní město ale samozřejmě panují časové lhůty, které jsou nepřekročitelné. Dalším aspektem jsou jiné  nároky, požadavky a očekávání klientů.

Podle čeho jste vybírali lokality pro své projekty?

Primárně se soustředíme na Prahu a její přilehlé okolí. Na druhou stranu, když se nám naskytla zajímavá příležitost realizovat projekt osmnácti řadových domů v Holubicích, neváhali jsme. Obrovskou přidanou hodnotu jsme viděli v lokalitě, jež se nachází kousek od Slavkova přímo na křížení dálnice D1 a silnice první třídy právě na Slavkov. V Berouně to bylo podobné, tam nás také oslovila lokalita. Projekt Berlita leží na soutoku řek Berounky a Litavky, pouhých sto metrů od centra města, a má pro nás velký genius loci v rámci královského města.

Jak konkrétně pracujete ve svých projektech s ekologií a udržitelností?

Cest, jak do projektu dostat ekologii, vnímáme spoustu, ať už jde o možnosti přípravy pro fotovoltaické systémy, použití některých materiálů, zakomponování zeleně do exteriéru, nebo střechu domu, revitalizaci veřejného prostoru či nabíjecí systémy pro elektromobily. To vše lze svým způsobem považovat za udržitelný prvek. Všechny naše dosavadní projekty probíhaly v nadstandardní spolupráci s municipalitami a rádi bychom, aby tomu tak bylo i v budoucnu. Současně s výstavbou určitého projektu chceme vytvořit přidanou hodnotu pro danou lokalitu v rámci daného města či obce.

Nakolik na aspekt udržitelnosti slyší zákazníci z vaší cílové skupiny?

Dnes stavíme projekty určené mladým lidem a rodinám s dětmi, a právě pro ně je tento aspekt mnohem důležitější než pro starší generace. Naším cílem je vrátit rodiny s dětmi do Prahy, kterou často opouštějí. Chceme tento trend změnit a ukázat lidem, že i ve městě je možné žít kvalitní rodinný život za rozumné peníze. Záleží nám na tom, aby lidé v našich projektech mohli využívat společné prostory, zeleň, mít kam bez obav pustit děti. Obecně jsem přesvědčený, že udržitelnost a ekologie budou hrát při rozhodování klientů o vlastním bydlení mnohem větší roli, než je tomu dnes. My se tomu snažíme jít naproti už teď a zároveň je to něco, co nás odlišuje od konkurence.

Spolupracujete na návrzích projektů s nějakými konkrétními architekty?

Nechceme naše projekty zadávat velkým architektonickým studiím, naopak. Rádi bychom oslovovali mladé talenty a nadějné studenty, kterým dáme příležitost ukázat své vize. Věříme, že právě oni jsou ti, kdo porozumí našim cílům v oblasti udržitelnosti a také dokážou odrážet myšlení mladých lidí a rodin, na které cílíme. Chceme jim dát příležitost realizovat se výměnou za podporu a pochopení.

Uvažujete o tom, že v budoucnu byste sami realizovali i konkrétní prodeje?

Prodej, byť v úplně odlišné oblasti, mě vlastně do této chvíle živil. Zcela záměrně jsem u našeho projektu řadových domů v Holubicích fungoval jako prodejce já osobně. Myslím si, že jsem tím získal určité zkušenosti a zároveň představy o tom, jak by mělo jednání s potenciálním zájemcem vypadat. Chci na naše klienty zapůsobit a mít vliv i na jejich konečné rozhodnutí. Mohu s jistotou říci, že nikdo nebude znát projekt lépe než my sami. Proto bychom v příštím roce rádi vybudovali vlastní prodejní tým, na který se budu moci spolehnout. Naším cílem je mít prodejní proces pevně v rukou, mít možnost ho přímo řídit a koordinovat.

Jaké te v developmentu ambice?

Myslím, že naší největší ambicí je dodržet to, co jsme si předsevzali na samotném začátku. Se společníkem Václavem Bumbálkem jsme si nastavili směr, kterým chceme firmu vést, a stanovili jsme si, pro koho budou naše projekty primárně určeny. Dodržet tyto dva cíle je rozhodně tou nejvyšší prioritou.

Tyto stránky používají cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich používáním.