kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Rozhovor s Martinem Pražským nejen o rekordu v nalétaných hodinách

Rozhovor s Martinem Pražským nejen o rekordu v nalétaných hodinách

Česká společnost Time Air se řadí mezi nejvýznamnější poskytovatele charterových letů v Evropě. Už od svého založení v roce 2001 je tvořena týmem profesionálů, který si jde za svým, ale vždy hraje fér. Smysl pro fair play pro firmu není nic nadstandardního, ale životní i profesní samozřejmost. Ředitel společnosti Martin Pražský potvrzuje i to, že právě v Time Air se nebojí dát cestování zcela nový rozměr.

Společnost Time Air vznikla v roce 2001, jak byste zhodnotil její dvacetileté působení na trhu?

Pravda je, že před zmíněnými dvaceti lety jsme začínali s jedním vrtulovým letadlem, na kterém jsme postavili naše osvědčení leteckého provozovatele. V současné době jsme druhou největší firmou v Evropě v kategorii light jets.

Jak silná je ve vašem oboru v Česku konkurence a čím se oproti ní profilujete?

Snažíme se poskytovat prvotřídní služby a neustále pracujeme na jejich zdokonalování. Naší prioritou je být vždy profesionální a spolehliví. Za téměř stoprocentní přesnost vděčíme právě našim letadlům, která jsou nejen uživatelsky příjemná a pohodlná, ale především mají poměrně velký dolet. Řekl bych, že právě tato kombinace nám pomáhá v boji s konkurencí, kterou na trhu máme. 

Na kterých letištích v rámci České republiky operujete? 

Naší základnou je letiště Ruzyně, ale v rámci České republiky můžeme létat v podstatě odkudkoliv, kde to je technicky možné, konkrétně se můžeme bavit o Brně, Ostravě, Pardubicích, Karlových Varech, Kunovicích, Přerově nebo Hradci Králové. Ryze čeští klienti ale tvoří zhruba 15 % našich letů.

Jaký typ klientů s vámi tedy nejčastěji cestuje? 

Našimi největšími zákazníky jsou brokerské domy převážně z Velké Británie, Švýcarska a Německa. Takový brokerský dům si můžete představit jako kancelář plnou zkušených lidí, kteří komunikují s koncovými zákazníky. Létáme samozřejmě i napřímo, ale jsme fér a nechceme brokery obcházet. Moc dobře si uvědomujeme, že našimi primárními klienty jsou právě oni.

Pokud se tedy budeme bavit o koncových zákaznících, tak jimi jsou primárně kdo? 

Lidé, kteří nás využívají k přepravě, jsou především byznysmeni, ale poměrně často s námi cestují i známé osobnosti. Ze zásady ale nikdy neprozrazujeme jména. V tomto ohledu si chceme zachovat korektnost a loajalitu vůči klientovi. Jeden z hlavních důvodů, proč s námi lidé létají, je právě zachování anonymity a zajištění bezprostředního soukromí.

Kolik klientů přepravíte ročně a kolik letů v průměru spadá na jednoho klienta? 

To bohužel takto kategoricky specifikovat nelze. Víme ale, že za rok zrealizujeme více než 2000 letů, což znamená, že nalétáme řádově tři a půl tisíce hodin. Naše letadla jsou šestimístná, můžeme tedy říct, že v jednom letadle vždy sedí v průměru tři lidé. V průměru to vychází tak, že jedno letadlo nalétá tři hodiny denně. Naše lety jsou často využívány pro pracovní cesty, které bývají v mnoha případech zpáteční. V praxi to tedy znamená, že letadlo čeká na klienta na místě. Navíc je vždy třeba počítat s časem, který letadlo musí strávit údržbou.

Do kterých destinací míříte nejčastěji? 

S přesností je to velmi těžké určit. Dolet našich letadel nám umožňuje pohybovat se po celé Evropě, ale i za její hranice. Často létáme například na Kanárské ostrovy, na Island nebo do Finska. Máme ale lety i do Kazachstánu, Libanonu, Bejrútu nebo výjimečně i do Dubaje. 

Kolik lidí zaměstnáváte? 

Momentálně je náš tým tvořen více než šedesáti profesionály. Dnes máme vlastní technické oddělení, handling neboli pozemní odbavení letadel, tým operations, který je zodpovědný za přípravu letů, dispečink, který pro změnu lety plánuje, a v minulém roce jsme dokonce naplno rozjeli i vlastní servis, který nám umožňuje udržet si právě tu správnou kvalitu služeb. Mimo jiné fungujeme také jako letecká škola. Ne že bychom vyloženě učili lidi létat, ale přímo u nás jsme schopni zacvičit si nové piloty. Toho, do čeho se pouštíme, je už opravdu hodně. 

Jaká jsou kritéria, podle kterých si své klíčové zaměstnance vybíráte?

Od samého začátku našeho fungování se snažíme dávat prostor primárně mladým lidem. Nebojíme se vybírat si ještě z řad studentů, což se nám velmi často vyplácí. Tito lidé nejsou ještě tak zvaně zkažení leteckým byznysem a my máme unikátní příležitost si je vychovat. Toto platí tedy zejména u pilotů. Samozřejmě není možné pracovat pouze se začínajícími piloty, ale za dvacet let, kdy působíme na trhu, máme v týmu již vlastní seniorní piloty. Snažíme se mít takový tým, který si vzájemně rozumí,zároveň je profesionální a jeho chování odpovídá námi nabízeným službám.

Jak vaše fungování ovlivnila pandemie? 

Po poměrně rušném březnu přišel v dubnu útlum, bylo znát, že všichni jsou doma a cestování bylo ve velké míře omezeno. Nicméně v červnu a přes léto se u nás vše vrátilo do zajetých kolejí a naopak v podzimních měsících jsme létali ještě víc. Musím uznat, že v uplynulém roce jsme nalétali rekordní počet hodin. Velký podíl na tom samozřejmě měla i čtyři nová letadla, o která se na podzim rozrostla naše flotila. V současné době tedy disponujeme celkem devíti letadly, jejichž kapacitu jsme poměrně intenzivně schopni využívat i v současné době.

V zahraničí poptávka po soukromých letech kvůli covidu výrazně vzrostla, a to právě i ze strany lidí, kteří by si jinak koupili letenku do první třídy. Můžete to potvrdit i vy? 

Rozhodně. Určitou roli v tom hraje i to, že ještě loni touhle dobou bylo v podstatě běžné zaletět do kteréhokoliv evropského města na půlden či den. Dnes je taková cesta problém. S lidmi, kteří si někde v zahraničí potřebují pouze vyřídit něco urgentního či uskutečnit nějakou osobní schůzku nebo třeba navštívit lékaře, se setkáváme denně a jsme rádi, že právě my jim můžeme zajistit komfortní a bezpečnou přepravu do pár hodin. 

Myslíte si, že současná situace ovlivněná koronavirem změnila obecné vnímání soukromých letů? 

Podle mého názoru cestování soukromým letadlem není primárně o financích, ale o určitém mentálním nastavení. Je to něco, k čemu člověk musí dospět. Kdybychom se na toto téma bavili před rokem a půl, s jistotou mohu říct, že určitá část lidí, kteří dnes využívají služeb privátního letectví, by vám řekla, že je to zbytečné. V současné době ovlivněné pandemií mluví všichni úplně jinak, více si váží nejen svých finančních možností, ale především zdraví a času. Takovou zajímavostí je fakt, že pokud letíte linkovým letadlem, můžete mít během jedné cesty až sedm set kontaktů, zatímco v případě soukromého letu jich máte  dvacet až třicet.

Jak konkrétně jste na pandemii a všechna opatření s ní související reagovali ve vaší společnosti? 

Jsem skutečně pyšný na to, že jsme na celou situacizareagovali velmi rychle a pružně. Již v polovině března byla naše firma vybavena rouškami, respirátory, dezinfekcemi i dalšími pomůckami pro ochranu zdraví nejen personálu, ale samozřejmě i cestujících. Dokonce jsme vymysleli vlastní principy nazvané CoronaSafe, které nám pomáhají zajistit co největší míru bezpečnosti. 

Byli jste schopni provozovat lety i přes vládní opatření? 

Řekl bych, že v tomto případě panují takové ty klasické pověry. Lety jako takové ve skutečnosti nikdy zakázané nebyly. Na jaře loňského roku, kdy u nás v České republice propukla pandemie na plno, létání zakázáno skutečně nebylo. Vzpomínám si, že do 11. března 2020 jsme létali zcela bez omezení. Pak během dvou dnů se nám zrušily všechny lety, které jsme do té doby měli nasmlouvané, ale obratem nám přicházely nové a nové poptávky. V podstatě celý březen jsme vozili lidi domů napříč celou Evropou. 

Jakým způsobem oslovujete nové klienty? 

Zpočátku jsme marketing řešili a věnovali se mu, ale náš obor je velmi specifický a natolik úzce profilovaný na koncového zákazníka, že jsme po určité době dospěli k závěru, že marketingová cesta nebude pro získávání nových klientů ta správná. Naším nejlepším marketingem je to, že svou práci děláme nejlépe, jak umíme, a spokojení klienti nás doporučují dále. Uvědomujeme si, že dnes o Time Air ví přesně ti lidé, kteří o nás vědět mají, a proto si myslím, že nastal ten správný čas více oslovit zdejší trh a vytvořit si portfolio pravidelných klientů i mezi Čechy.

Jaké máte cíle, vize nebo ambice? 

Zkušenost nám říká, že ambice mít můžeme, ale ne vždy je v našich silách je ovlivnit. Naším primárním cílem je udržet si naši pozici na trhu a stále se soustředit na kvalitu námi nabízených služeb. Spokojenost našich klientů je pro nás vždy na prvním místě.

Text: Nikol Pavlíčková, foto: Ondřej Pýcha

Autor: Nikol Pavlíčková

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky