Osobnosti

Rozhovor s Veronikou Hanákovou: Neslevit z kvality

Rozhovor s Veronikou Hanákovou: Neslevit z kvality
29.6.2021

Je zástupkyní již čtvrté generace Hanáků, kteří na Moravě vybudovali tradici výroby nábytku. A to natolik zdařile, že s ním prorazili doma i ve světě. „Dosáhli jsme toho inovativním myšlením, tvrdou prací a investicemi do nejmodernějších technologií,“ říká devětadvacetiletá Veronika Hanáková, která má ve firmě Hanák Nábytek na starost ekonomiku a marketing.

Jak dlouhou tradici má vaše společnost?

Momentálně jsme ve firmě tři generace, přičemž její historie sahá až do roku 1926, kdy Josef Hanák, můj pradědeček, založil živnost na výrobu nábytku. Už mezi jeho klienty se objevovala významná jména jako Tomáš Baťa nebo Ludvík Svoboda. Na jeho podnikání pak navázal jeho syn, Ing. Stanislav Hanák se svým synem, mým otcem, také Stanislavem Hanákem. Pro dědu i otce, kteří vyrůstali v nábytkářském prostředí, byla tato cesta logická. Než se ale rozhodli samostatně podnikat, pracovali oba v jiných podnicích s tímto zaměřením, což jen přispělo k získání dalších zkušeností.

Jaký byl jejich vklad do firmy?

Na začátku se otec velmi angažoval v modernizaci zakoupených technologií, díky čemuž došlo v naší firmě k velkým časovým i finančním úsporám. Děda zase řešil design nábytku a stavbu dalších prostor k jeho výrobě. Do podnikání se ihned zapojila celá rodina. Na začátku jsme museli čelit těžkým překážkám, které nás však dovedly tam, kde jsme dnes.

O co šlo?

Mimo menších překážek, které provází všechny podnikatele, pro nás nastaly ty největší v letech 1997 a 1998, kdy Kroměříž, kde výroba nábytku začínala a současně u ní stál i náš rodinný dům, zasáhly ničivé povodně a následně naše výrobní prostory kompletně vyhořely. Příčinou požáru byl zkrat elektřiny, která byla poškozena důsledkem povodní. Překážek, kterým musíme čelit, je samozřejmě neustále mnoho, například ekonomická krize nebo aktuální pandemie, kvůli níž byly naše showroomy zavřené. 

Jak jste se do firmy zapojila vy?

Brigádně jsem se v ní angažovala od svých patnácti let. Dnes mám na starost ekonomiku a marketing, zatímco můj otec je jednatelem firmy.

Vyrůstala jste s tím, že máte volnost v tom, kudy půjdete, nebo jste od malička cítila závazek pokračovat v rodinné tradici? 

Rodiče mě naštěstí nikdy do ničeho netlačili, nechávali mi prostor a volnou cestu rozhodnout se sama. Zlom u mě nastal až na vysoké škole, po jejímž absolvování jsem se rozhodla do firmy naplno nastoupit. Určitě je to obrovský závazek a zodpovědnost, a to nejen vůči rodině, ale i vůči zaměstnancům a partnerům v obchodní síti. Mám ještě mladšího bratra, ke kterému rodiče přistupují stejně. Sám si může zvolit cestu, která ho bude bavit. Zatím to vypadá, že budeme mít v rodině právníka, protože nábytek ho tolik neoslovil.

Jaké máte aktuálně s firmou ambice? 

Naši společnost máme v plánu posouvat neustále dál, chceme se více angažovat v tuzemských i zahraničních developerských projektech a rozšiřovat náš výrobní závod o nové technologie. Sotva jsme se na chvíli zastavili potom, co jsme rozjeli novou halu se špičkovou novou lakovnou a klimatizovanou plně automatickou linkou s UV vytvrzením laků, plánujeme už další projekt, který povede k opětovnému rozšíření našeho výrobního závodu. Důležitá je pro nás také firemní kultura a lidský kapitál, a proto se i v tomto směru chceme dále rozvíjet.

Velké rodinné firmy u nás v historii sehrávaly důležitou roli při kultivaci regionu, v němž působily. Lze to vztáhnout i na vás?

Angažujeme se spíše v charitativní oblasti, ale když můžeme přispět na nějakou akci či modernizaci města Kojetín, u kterého sídlíme, vždy se rádi zapojíme.

Jakou roli pro vás hraje lokalita Brna, potažmo Moravy? 

Osobně máme k Moravě velmi kladný vztah. Ostatně maminka pochází z Brna, takže se tam velmi často vracíme. Jakožto česká firma, která se nachází kousek od Kroměříže, to máme do Brna velmi blízko. Aktuálně se v něm nachází tři redesignované showroomy a letos chystáme otevření dalšího, a to v ulici Hněvkovského.

Kolik showroomů máte celkově?

V České republice máme třicet pět showroomů, s těmi slovenskými jich je dohromady čtyřicet dva, tudíž se dá říci, že naše pozice je silná jak celorepublikově, tak i u sousedů. Navíc již třetím rokem probíhá akce zaměřená na jejich redesign, jehož cílem je vytvořit u zákazníků jednotný dojem z prostředí našich showroomů. Zkrátka, když vstoupíte do jakéhokoliv studia, budete vědět, že jste u Hanáka.

Vaše firma obstála nejen v české, ale i světové konkurenci. Čím toho dosáhla?

Myšlením a investicemi. Velmi často reinvestujeme do nových výrobních hal, moderních technologií a softwarů, které jsou pro rozvoj naší společnosti nepostradatelné. Dále se odlišujeme samotnou výrobou, kdy nepracujeme na principu subdodávek, a můžeme si tak sami kontrolovat kvalitu a zpracování našeho nábytku. Pojem kvalita se s naší společností pojí již od roku 1926, kdy pradědeček razil myšlenku prvotřídní kvality zpracování nábytku, což předal i svému synovi. Neustále mu kladl na srdce, aby se v tomto duchu pokračovalo v rámci rodinné tradice a nikdy se z kvality neslevilo.

Aktuálně se profilujete konceptem interiéru na míru od jediného výrobce. Co vše je v něm obsaženo?

Hanák Interior Concept, jak koncept nazýváme, znamená, že pokud si chcete zařídit dům či byt, nemusíte ztrácet čas hledáním více dodavatelů. Všechno vyřešíte u nás - od interiérových dveří, přes kuchyni a jídelny, obývací pokoje, šatní skříně a šatny, koupelny, ložnice, dětské pokoje a pracovny až po drobnější sortiment, jako jsou jídelní a konferenční stoly, židle nebo sedací soupravy. Jde o komplexní službu, která zahrnuje vše od návrhu interiéru až po samotnou realizaci, tedy montáž a předání klientovi.

To zní zajímavě. Popíšete cestu, která vás k tomu přivedla? 

Koncept Hanák Interior Concept nabízíme klientům již poměrně dlouhou dobu a máme za sebou spoustu času stráveného postupným vývojem a inovací. Myšlenka poskytovat kompletní interiéry v nás byla vždy, museli jsme jen počkat na vhodnou příležitost. Byly to právě interiérové dveře, se kterými jsme začínali a které nám naplno otevřely tuto cestu kompletních interiérů. 

Jak je koncept přijímán zákazníky?

Začínali jsme jako Hanák Kuchyně a je pravda, že zákazníci si nás pod tímto názvem zafixovali tak silně, že jsou stále překvapeni, když je seznamujeme s naším konceptem kompletních interiérů. Staráme se o naše klienty nejen v průběhu zakázky, ale také po jejím skončení, kdy s ním zůstáváme v kontaktu a velmi často navazujeme na interiéry jejich dětí, příbuzných či známých. Reklama formou doporučení nám funguje nejlépe a pro nás je to současně největší odměna a výsledek naší práce.

Připravila: Andrea Votrubová, Foto: Ondřej Pýcha

Tyto stránky používají cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich používáním.