Byznys & Reality

SLD Mikulov: Výstavbu jsme nepřerušili, rodinné domy prodáváme i online

SLD Mikulov: Výstavbu jsme nepřerušili, rodinné domy prodáváme i online
14.4.2020

Navzdory očekávání se v Česku nezastavil ani oboru developmentu ani obor stavařství. Práce pokračují i na projektech, které má v portfoliu developerská firma SLD Mikulov. „Vzhledem k aktuálním předprodejům a dobře nastaveným prodejním cenám věříme, že po uvolnění opatření dosáhneme doprodeje projektů v relativně krátké době,“ říká Oliver Kuruc, jednatel společnosti.

Jak výrazně krize spojená s koronavirem zasáhla váš byznys?

Přímou návaznost jsme zatím pocítili spíše ve stavební divizi, kde museli zahraniční pracovníci předčasně odjet zpět do Polska nebo na Ukrajinu. Dále se zpozdilo zásobování stavebním materiálem. Někteří dodavatelé, kteří odebírají materiál nebo výrobu z Německa, řeší navýšení cen vzhledem k pohybům eura vůči koruně. Tyto návaznosti mají vliv na dokončení staveb v požadovaném harmonogramu a ceně, avšak není to nic katastrofického. Co se týče obchodu, tam jsou vzhledem k aktuálním opatřením zastavena osobní jednání s novými zájemci, což ztěžuje nastavené parametry prodejních plánů. Nicméně vzhledem k aktuálním předprodejům a dobře nastaveným prodejním cenám věříme, že po uvolnění opatření dosáhneme doprodeje projektů v relativně krátké době. Očekáváme ovšem, že se současná opatření promítnou do ekonomiky, což bude mít jistě dopad i na prodejnost developerských projektů.

Jaké nástroje využíváte k boji za minimalizaci ekonomických škod?

Velmi rychle jsme reagovali opatřením v personální oblasti – pracovníci, kterým to jejich zařazení dovoluje, jsou aktuálně na home office. Výpadek v rámci stavební divize se vyřešil doplněním nových dodavatelů. Průběžně děláme tendry, abychom mohli efektivně doplňovat stavební kapacity. Téměř veškerá komunikace, tedy jak interní, tak externí, se přesunula do online. Osobní jednání se omezila na minimum, a běžný setkávací režim tak funguje v současné době pouze na stavbách.

Jakými alternativami nahrazujete konzervativní postupy, které teď není možné aplikovat?

Co se týče prodeje, snažíme se doplnit online marketing o 3D prohlídky nemovitostí, a to ideálně s rozšířením do virtuální reality. Více chceme využít sociální sítě a zvýšit aktivitu na Facebooku a Instagramu. I před zavedenými opatřeními jsme se zde snažili aktivně přispívat a komunikovat, nyní to bude, jak předpokládáme, hlavní komunikační kanál s potenciálními zájemci. Na stavbách jsme ještě intenzivněji zapojili foto a video dokumentaci, například sdílení přes cloud klientům, projektantům a zhotovitelům.

Co pozitivního si ze současné krize výhledově odnášíte?

Fakt, že se nám relativně rychle podařilo přejít na takzvaný bezkontaktní systém práce managementu, a také to, že aktuální opatření nezastavila výstavbu. Jsem rád, že aktuálně rozestavěné projekty – Rezidence Bukova v Jihlavě s padesáti rodinnými domy a 150 bytovými jednotkami a Rezidence Pod Novou v Mikulově s třiceti rodinnými domy – mají dobře nastavený interní risk management. Ten zahrnuje požadovaný předprodej, nízkou angažovanost vlastních zdrojů a krizový scénář v případě nízké prodejnosti ve formě dlouhodobého držení nemovitostí. Byty tak budeme moci pronajímat, nebráním se však ani rozprodeji samotných pozemků.

Tyto stránky používají cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich používáním.