kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Slavomír Alžbetkin: Javorina je unikát

Slavomír Alžbetkin: Javorina je unikát

Zdroj/foto: Ondřej Pýcha
Tradiční slovenská značka Javorina, jež je součástí skupiny Premium Design Group, je v současné době považována za jednoho z nejsilnějších hráčů na poli sofistikovaného segmentu interiérového designu. „Velmi si zakládáme na tom, aby Javorina byla rozpoznatelná, a to včetně originálního designu typického pro značku,“ říká CEO společnosti Slavomír Alžbetkin a doplňuje: „Je pro nás vždy velkou výzvou vytvořit výrobky tak, aby splňovaly kritéria náročných klientů a zároveň byly v souladu s vlastnostmi masivního materiálu.“

Značka Javorina má dlouholetou tradici a historii, vznikla před více než sedmdesáti lety. Co podle vás stojí za jejím úspěchem a oblibou?

Javorina je unikát, což se nebojím říkat na rovinu, i když to možná zní velmi sebevědomě. I dnes, kdy se průmysl, ekonomika a vlastně celý život točí kolem efektivity a dosahování optimálních řešení, my v Javorině pořád dokážeme držet tempo a krok s produktem, který je založený na využití dubového masivu – a to s přiznáním všech, i negativních, atributů které v sobě masiv má. Dub je dřevina, která zaslouženě patří mezi vzácné a luxusnější druhy, jejíž hodnota se opracováním ještě zvyšuje. Svým charakterem i vlastnostmi je dub náročný na sušení, zpracování a technologické i konstrukční řešení. Úspěch Javoriny tedy spočívá v tom, že v době, kdy existují jednodušší, dostupnější materiály, my pořád ještě dokážeme přetvořit tento náročný materiál do podoby navýsost současného, moderního a ekologického produktu. Navíc se jedná o výrobek, jenž pochází ze slovenských zdrojů a všechny fáze jeho vývoje i výroby probíhají na Slovensku.

Které dřevo pro výrobu používáte?

Všechny naše produkty jsou vyráběny ze dřeva, které pochází primárně ze slovenských lesů. Pracujeme výhradně s dubovým a ořechovým masivem, který používáme pro všechny dřevěné součásti i konstrukční prvky, z kterých se nábytek skládá. Dub i ořech jsou dřeviny, jež zaslouženě patří k vzácným a prémiovým materiálům. Už jenom díky tomu, že dub je těžen a následně opracován až po zhruba devadesáti letech svého života, jeho hodnota roste. Konečnou podobu náš nábytek pak získává v tradičních truhlářských dílnách pod Vysokými Tatrami, kde největší podíl výroby nezajišťují výrobní linky, ale citlivé a precizní ruce našich pracovníků.

Lidé mají momentálně stále větší tendence zvelebovat své domy či chaty. Vnímáte kvůli momentální situaci zvýšení poptávky po vašich produktech?

Javorina je svými produkty a zaměřením určená převážně pro rezidenční bydlení. Poměr tržeb byl vždy z většiny naplněn koncovým zákazníkem. Věřím, že právě naši zákazníci jsou stejně nároční jako my, ale zároveň jsme si plně vědomi faktu, že vkus není možné komukoliv vnutit. Ti, kteří nakupují a investují cíleně i efektivně, najdou v Javorině vždy nadčasový produkt, jenž bude jedinečný designem, provedením, strukturou dřeva, jeho původem a samozřejmě také ekologickým zpracováním.

I přes to, že vaše výrobky jsou určené primárně pro koncové zákazníky, horské penziony a hotely si i přes současný stav nachází stále více příznivců, kteří se rozhodli čas, kdy jsou nuceni omezit práci v kanceláři, strávit právě tam. Nepřemýšleli jste o tom, začít se více profilovat také tímto směrem?

My jsme schopni našimi produkty vybavit jak moderní interiéry domů, bytů či apartmánů, tak i chaty a penziony. Nyní se začínáme více věnovat i hotelovým projektům.

Chystáte pro příští rok novou kolekci ve spolupráci s některým z českých či slovenských designérů?

Velmi si zakládáme na tom, aby byla Javorina rozpoznatelná a lehce identifikovatelná, a to včetně originálního designu typického pro značku. Pro nás je vždy velkou výzvou vytvořit výrobky tak, aby splňovaly kritéria náročných klientů a zároveň naplno využívaly vlastnosti masivního materiálu. Design Javoriny je historicky spojen s nezaměnitelným rukopisem Lea Čellára, který pro nás stále tvoří. V portfoliu máme ale i další významné designéry, jako je Lucie Koldová, Roman Vrtiška, Vladimír Žák anebo Boris Klimek a Lenka Damová. Do budoucna máme určitě v plánu produktové portfolio i nadále rozšiřovat, a to i v rámci spolupráce s designéry.

Plánujete značku do budoucna více propojit kromě designérů například i s architekty?

Určitě, přirozené navýšení poměru tržeb v našich projektech je spojeno i s rozšířením spolupráce právě s architekty a interiérovými designéry. Jak jsem již zmínil, naše výroba se nachází v nádherném prostředí pod Vysokými Tatrami, i proto máme v našich dlouhodobějších plánech vybudování unikátního showroomu, jehož součástí by měly být i ubytovací prostory. Jak architekti, tak i naši zákazníci budou mít možnost zažít autenticitu místa, ve kterém se snoubí pohodlí, příroda i proces tvorby našeho nábytku.

Na jakých projektech teď aktuálně pracujete?

Aktuálně pracujeme v Javorině na vícero projektech, které mají potenciál obohatit interiéry o ryzí slovenský produkt i v HoReCa segmentu. Za všechny uvedu hotel DAMIAN v Jasné, jenž je těsně před dokončením, kde věříme, že bude představovat unikátní propojení kvality a nejvyššího standardu s jasným odkazem na přírodu a zdravé životní prostředí. Zde jsme hrdým dodavatelem interiérového zařízení ubytovací části hotelu.

Co je pro Javorinu typické při tvorbě nových výrobků, na co dbáte nejvíce?

V Javorině ctíme povinnost, která vychází z naší historie a jména, které jsme si na trhu vybudovali, a pověsti, jíž se nesmíme zpronevěřit. Zakládáme si na tom, že naše výrobky odpovídají aktuálním trendům, takže neustále pracujeme na vývoji nových – a doba covidová v tomto směru nepřinesla žádnou změnu. Takže aktuálně vytváříme vzory nové kolekce stolového nábytku, jakož i redesign původních linií, díky kterým si Javorina vytvořila své dobré jméno. Úkolem je přicházet s novými myšlenkami, ale zároveň zůstat pořád Javorinou, jak nás zákazníci znají. 

Jaké jsou vaše další plány do budoucna?

Plány a vize jsou pro nás samozřejmě důležité. Kromě velmi jasné strategie, jako je růst v číslech, plánujeme postupně zrevitalizovat výrobu včetně přilehlých prostor, v nichž Javorina působí již od roku 1972. Cílem je zachovat autenticitu, ale zároveň pozvednout unikátnost místa a vtisknout mu i něco ze současnosti. Mimo jiné se chystáme příští rok udělat zbrusu nové podání katalogu, což je nemalá změna, na kterou se musíme perfektně připravit. I nadále si chceme udržet pokoru a jedinečnost slovenské značky vyznačující se světovou úrovní designu produktů spolu se zodpovědným přístupem k ekologii a neustále se zlepšujícím servisem zákazníkům.

Autor: Roberto Klaus

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky