kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Architektura & Design » Praha si svým počínáním ohledně Nových Holešovic zavírá dveře na smysluplnou výstavbu

Praha si svým počínáním ohledně Nových Holešovic zavírá dveře na smysluplnou výstavbu

společný projekt Dopravního podniku hlavního města Prahy a dvojice soukromých developerů Karlín Group a CPI

Nové Holešovice – společný projekt Dopravního podniku hlavního města Prahy a dvojice soukromých developerů Karlín Group a CPI měl nejen vdechnout moderní podobu okolí stanice metra Nádraží Holešovice, ale též ukázat, že Praha je schopná se rozvíjet v rámci tzv. joint venture projektů. Události ale nabraly výrazně jiný směr. Nyní je bohužel pravděpodobné, že nebudou ani Nové Holešovice, a tím pádem díky neserióznímu chování představitelů hlavního města dost možná ani žádné jiné budoucí projekty ve spolupráci se soukromým sektorem.

Co mají společného nejvytíženější dánská železniční stanice Norreport v Kodani, hlavní stanice v polských Katovicích nebo projekt Central Square ve velšské metropoli Cardiffu? Všechny tyto zásadní projekty vznikly jako takzvané joint ventures, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. K evropským městům, která se touto cestou rozvíjí se měla přidat i Praha, konkrétně projektem Nové Holešovice, během nějž mělo dojít ke kompletní revitalizaci stanice metra Nádraží Holešovice a jejího okolí, které aktuálně patří spíše mezi místa, kterým se lidé raději vyhýbají. Po letech příprav projektu ale hlavní město zvažuje, že z projektu vystoupí a tím ho efektivně pošle k ledu.

Namísto toho, aby Praha získala moderní nádraží a jeho okolí, které by nebylo pro ni nebylo ostudou, ale naopak výkladní skříní toho, jak mají podobné projekty vypadat a vznikat, hlavní město může ztratit klidně i stovky milionů. A to je možná ještě optimistický odhad. V prvé řadě se Praha, respektive DPP, připravili o 600 milionů, což představuje podíl na odhadovaném zisku ve společném podniku a z prodeje pozemků do společného podniku. Zároveň se město vystavuje též hrozbě žalob ze strany soukromých developerů. „Odstoupením přijde DPP o hodně peněz a my také. Musíme chtít náhradu po tom, kdo to způsobil – to je město, které staví dceřinou společnost do neschopnosti plnit své závazky,“ říká Serge Borenstein ze společnosti Karlín Group, který jasně deklaruje odhodlání řešit ukončení projektu ze strany Prahy právní cestou. „Nejvíc na tom budou biti občané, protože to místo vypadá jako válečné bojiště a dlouhá léta to tak zůstane,“ dodává.

společný projekt Dopravního podniku hlavního města Prahy a dvojice soukromých developerů Karlín Group a CPI

Možná právní bitva o zmařené milionové investice vcelku oprávněně rozhořčených developerů jsou ale jen špičkou ledovce. Už jen to, že Praha, respektive konkrétně současný náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib, po letech podpory projektu (tehdy dokonce z pozice primátora), najednou otočí a celou záležitost pohřbí, na případné škody nehledě, vysílá jakýmkoliv dalším potenciálním soukromým investorům jednoznačný signál, že hlavní město o spolupráci s nimi formou společných projektů zjevně buď nestojí nebo se v nich bude chovat tak nepředvídatelně, že nikdo nebude chtít hazardovat, že po letech skončí leda s marně proinvestovanými penězi, jako nyní Karlín Group a CPI, a ještě nařčení z korupce a spolupráce s osobami, s nimiž nemají nic společného.

Praha přitom už dlouho nic významného nepostavila a moc jiných možností, než spolupráci se soukromým sektorem při rozvoji svých dopravních uzlů, nemá. Evidentní je, že hlavní činností DPP development jako takový není, a takové projekty nechce a ani nemůže samo realizovat. Pražská developerská společnost zatím na první realizaci svých plánů čeká a jako prioritní deklaruje řešení výstavbu služebních bytů pro vybrané profese. Z hlediska celkové reálné potřeby bytů v Praze je kapacitně notně omezená a otázku dostupného bydlení neřeší. 

Jak se tedy hlavní město bez developerů, kterým dává najevo, že pro ně nebude důvěryhodným partnerem, chce dále rozvíjet, už ale nikdo neřekne. Protože to nejspíše ani nikdo netuší…

Autor článku a fotografií: KarlínGroup

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky