kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Byznys & Reality » Exkluzivní Miami: Málo nemovitostí, vysoké ceny

Exkluzivní Miami: Málo nemovitostí, vysoké ceny

Miami
Foto: Pixabay
Bělostné pláže, karibská atmosféra a pulzující noční život. To vše a mnohem víc je Miami, jež si za svůj domov volí od příchodu pandemie čím dál víc majetných Američanů. Což je mimochodem jeden z důvodů, proč dnes tento hotspot celebrit vévodí žebříčku nejdražších měst USA. Sehnat tam nemovitost snů proto vyžaduje notný kus trpělivosti.

Není to tak dávno, co si zájemci o koupi nemovitosti na jižní Floridě mohli v klidu vybírat ze široké palety nabídek. V roce 2019 jich bylo v průměru 27 tisíc. O tři roky později jsou čísla diametrálně odlišná – v první čtvrtině letošního roku dosáhl počet nabízených rezidenčních objektů rekordně nízkých 7900. „Nejde přitom jen o pokles nabídky. Tohle je prostě kolaps,“ konstatuje Jonathan Miler, ředitel konzultační společnosti Miller Samuel, která se zaměřuje na regionální reality. „I kdyby se počet nabízených nemovitostí zdvojnásobil, nebo dokonce ztrojnásobil, nabídka by byla na většině místních trhů stále nízká,“ dodává. Návrat situace k normálnímu stavu v blízké budoucnosti spíše nečeká.

Miami
Foto: Mansion Global

Nejdražší město

Spolu s nedostatkem objektů šla logicky nahoru i cena, která se konkrétně v Miami v pandemických letech 2020 a 2021 meziročně vyšplhala o více než padesát procent. Naproti tomu nájmy podle realitní agentury Redfin poskočily o 31 procent. Zpátečku evidentně nezařadil ani loňský rok, kdy ceny luxusních nemovitostí vyrostly podle společnosti Knight Frank o více než 25 procent. Floridská metropole se tím zařadila do čela žebříčku nejdražších realitních trhů s bydlením nejenom v USA, ale dokonce celosvětově.  

Zájem o koupi i přes rostoucí ceny ovšem neutuchá. Za letošní první čtvrtletí se prodaly nemovitosti celkem za více než 11,8 miliardy dolarů, což je o 1,9 miliardy více než v předchozím čtvrtletí. Konkrétně na Miami Beach, jíž se přezdívá riviéra USA a která patří v oblasti k nejdražším trhům s luxusními rodinnými domy, se ve zmíněném období prodalo 17 nemovitostí s průměrnou cenou ve výši 17,9 milionu dolarů. Průměrná cena na metr čtvereční činila 29 773 dolarů. Domy přímo na pláži, o něž je největší zájem, jsou ještě dražší – za více než 43 tisíc dolarů na metr čtvereční.

Miami
Foto: Mansion Global

Nízké daně

Důvody současného stavu kopírují vývoj v mnoha dalších slunných destinacích ve světě. Pandemie, která umožnila velké části populace pracovat online, také řadě z nich vnukla myšlenku o příjemnějším místě pro trávení volného i pracovního času, než je dosavadní bydliště. Což se v případě Miami týkalo z velké většiny obyvatel z jiných států USA.

U těch navíc roli sehrál fakt, že Miami spolu s několika málo dalšími státy nevyžaduje od jednotlivců placení státní daně z příjmů nad rámec daně federální. Své udělala i nízká úroková míra na hypotéky a fakt, že se do oblasti stěhují velké společnosti. O relokaci do Miami ale rozhodují i měkčí faktory, jakými je krásné počasí po většinu roku, dynamický životní styl a noční život.

Výsledkem je situace, kdy zájemce o luxusní rezidence musí být mnohem kreativnější a flexibilnější než dříve. „V minulosti měli kupující mnohem více možností,“ říká Senada Adzem, realitní agentka ve společnosti Douglas Elliman. „Dnes se musí otevřít myšlence vybírat i z jiných geografických oblastí nebo zvážit nemovitosti, které potřebují renovaci. A doslova se musí ohnout, aby vyhověli prodejcům,“ dodává Adzem.

Obvykle zájemce uspěje podle realitních agentů až při třetím pokusu o koupi nemovitosti, přičemž v nabídkové ceně musí být ochoten přeplatit ostatní potenciální kupce o deset až patnáct procent. Což je stav, jemuž se v žargonu amerických realit říká red hot market. Není proto divu, že mezi kupci rok od roku přibývají institucionální investoři s cílem nemovitosti pronajímat těm, kteří na vlastní bydlení v Miami už zkrátka nedosáhnou.

Miami
Foto: Mansion Global

Kdo dá víc

Nákupní proces bývá pro občany Evropské unie poměrně jednoduchý. Vlastnit nemovitost může jak fyzická, tak právnická osoba, přičemž jedinou podmínkou bývá otevření si účtu v americké bance. V případě zájmu o nemovitost nabídne zájemce prostřednictvím svého realitního makléře nabídkovou cenu. Současně s tím dojde k podpisu rezervační smlouvy a složení plně vratné rezervační zálohy.

Pokud prodejce nedostane lepší nabídku od jiného zájemce, je připravena kupní smlouva, při jejímž podpisu bývá splatných deset procent z kupní ceny. Zbytek hodnoty nemovitosti kupec splatí při takzvaném closingu neboli zápisu do katastru nemovitostí. Přitom je třeba počítat s náklady ve výši pěti až šesti procent z celkové ceny nemovitosti.

Miami
Foto: Mansion Global

Luxusní rodinný dům v Miami Beach s devíti ložnicemi

Moderní dvoupatrové panství na Palm Islandu, který je součástí Miami Beach, leží na udržovaném pozemku o velikosti téměř tří tisíc metrů čtverečních. Dům, jenž byl nádherně renovován, nabízí vysoké stropy, dřevěné podlahy a rozsáhlé obytné prostory s úžasným výhledem na zátoku a město. Součástí nemovitosti s devíti ložnicemi a devíti koupelnami jsou perfektně vybavená kuchyně se špičkovými spotřebiči, rodinný pokoj, kino, výtah, pokoj pro domácí mazlíčky, garáž pro čtyři auta, pokoj pro služebnictvo, společenská místnost i kompletně vybavená tělocvična. K  venkovním prvkům patří kryté posezení s letní kuchyní a přímý přístup k zálivu Biscayne. Dům se prodává zařízený a je k mání za cenu 43 milionů dolarů.

Autor: Andrea Votrubová

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky