kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Lifestyle » Estate Lifestyle » Expresivní kupé na vysoké noze

Expresivní kupé na vysoké noze

Zdroj/foto: Se souhlasem BMW
Od prvního představení před deseti lety bylo jasné, že model X6 je určen pro nejnáročnější zákazníky, kteří kromě skvělých jízdních vlastností vyžadují také do detailů vybroušený styl. Nově uvedená třetí generace toto vše bezezbytku potvrzuje.

BMW X6

Výrazná muskulatura, sebevědomý vzhled a nekompromisní jízdní vlastnosti, to vše měl model X6 v genech od samého počátku, ostatně koupilo si jej více než 440 tisíc zákazníků. Ve třetí generaci přišel čas na zařazení nejnovějších asistenčních systémů, a ještě sportovnější naladění podvozku. Rozměrné X6 na silnici rozhodně nepřehlédnete a nový model dostal do vínku ještě výraznější proporce než předchůdce. Na délku vůz narostl o 26 milimetrů na celkových 4935, u modelu X6 M dokonce na 4941 a rozšířil se o 15 milimetrů, takže překročil hranici dvou metrů. Spolu se snížením o 6 milimetrů a prodloužením rozvoru o 42 milimetrů je teď X6 více rozkročené a má zároveň nižší těžiště. To vše se pozitivně projevuje na jeho stabilitě a ovladatelnosti.

V konceptu exteriéru jsou patrné změny na přední masce – charakteristické ledvinky se podstatně zvětšily, podobně jako u ostatních nových modelů značky. Úplnou novinkou je podsvícení mřížky, jenž dodává X6 na výjimečnosti a exkluzivitě. Aktivuje se při otevření vozu a funguje i za jízdy. Další lahůdkou jsou laserové světlomety, které mají násobně větší dosvit než běžná LED světla, a mohou dosáhnout osvícení do vzdálenosti až 500 metrů. Poznáte je podle modrého prvku ve tvaru písmene X. Boky jsou díky prolisům a křivkám štíhlejší, záď je tvarována v duchu současného designového jazyka značky – je vodorovně členěna do několika sekcí, svítilny jsou velmi úzké a zasahují hluboko do boků karoserie. Vysoký difuzor podtrhuje sportovní ladění vozu a signalizuje rovněž výkonný motor pod kapotou.

M jako Maximální

Kabina vychází z klasického členění, které je pro BMW typické – palubní deska je členěna vodorovně, středový panel je natočen směrem k řidiči a středová konzola má širokou integrovanou loketní opěrku se skrytou schránkou. Do přístrojového štítu se již dostala nová grafika virtuálních přístrojů, která evokuje hranaté tvary světlometů. Displej infotainmentu je jen částečně zabudovaný a ovládá se skrze rozhraní iDrive s nově designovaným kruhovým ovladačem. Sedadla zdobí dekorativní prošívání a výrazné boční vedení, přičemž k dispozici je i široká paleta nastavení a masážních funkcí. Mimořádné jsou u současných BMW opěrky hlavy, které poskytují nejen dostatečnou oporu, ale mají i výrazný relaxační efekt pro krční páteř. Mýty o malých zavazadelnících u vozů se sníženou střechou snadno rozptýlí údaj z technické dokumentace – do kufru naložíte 580 litrů nákladu.

Automobilka zařadila do nabídky benzínové i dieselové pohonné jednotky, přičemž vrcholem je M model s nově vyvinutým zážehovým osmiválcem o objemu 4,4 litru, jenž poskytuje výkon 600 koňských sil. Jeho impozantní točivý moment 750 Nm je k dispozici v pásmu otáček od 1800 do 5600, což znamená maximální akceleraci za všech okolností. Ostatně, z nuly na stovku zrychlí za pouhé 3,9 sekundy. Velkou hnací sílu krotí pohon všech kol, který podle jízdní situace posílá točivý moment přednostně na zadní nápravu, přední kola se připojují podle potřeby. Diferenciál na zadní nápravě vylepšuje jízdní vlastnosti v zatáčkách, kdy dokáže rozdělit hnací sílu mezi jednotlivá kola. Nerovnosti tlumí adaptivní podvozek, komfort jízdy podporuje automatické udržování světlé výšky. Pro jízdu v terénu si řidič může zvolit světlou výšku zvednutou o 40 milimetrů, pro snazší vystupování se zase dá snížit o dalších 40 milimetrů oproti standardu, což znamená, že výšku podvozku lze regulovat v rozmezí 80 milimetrů. Volitelný terénní paket dává na výběr ze čtyř jízdních režimů – Sníh, Písek, Štěrk a Kameny. Ve standardní výbavě je škála asistenčních systémů od aktivního automatického udržování rychlosti po ochranu před kolizí s chodci, volitelný je paket sofistikovaných technologií pro maximální podporu řízení. Nechybí inteligentní parkovací asistent s upozorněním na z boku přijíždějící vůz při couvání. 

Motor: V8 4395 cm3

Výkon (kW/k): 441/600

Max. točivý moment (Nmúot.min-1): 750 Nm při 1800 – 5600 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h (s): 3,9

Max. rychlost (km/h): 250

Kombinovaná spotřeba (l/100 km):  12,7 – 12,5

Délka (mm): 4941

Zavazadlový prostor (l): 580

Základní cena: 3 395 600 Kč

Galerie

Autor: Filip Turecký

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky