Status

Radmila Posadová: Pomáhám klientům najít druhý domov ve Španělsku

Radmila Posadová: Pomáhám klientům najít druhý domov ve Španělsku
16.11.2020

Má za sebou dlouholeté zkušenosti v oboru realit, jejím primárním zájmem ale nadále zůstává spokojený klient. Radmila Posadová žije již více než pětadvacet let ve Španělsku, kde se v oblasti Costa del Sol specializuje na zprostředkování a prodej nemovitostí nejen pro tu nejnáročnější klientelu. Pilíře, na nichž si její společnost SKA Reality vybudovala dobré jméno u klientely napříč celou Evropou, jsou znalosti, profesionalita, diskrétnost a osobní přístup.

Co vás přivedlo k realitnímu byznysu obecně a co konkrétně do Španělska?

Jednoznačně poptávka klientů, se kterými jsem se dennodenně setkávala v naší rodinné advokátní kanceláři, sídlící přímo v srdci Costa del Sol, ve městě Marbella. Vysoký standard služeb, na který jsou naši klienti zvyklí, jsem ve zdejším realitním světě, na který naše práce navazuje, postrádala. Vycítila jsem příležitost, jak ještě rozšířit záběr našich globálních služeb a přidat tam ten první díl. Klíčem byla naše jazyková vybavenost. Perfektní španělština a angličtina je zde samozřejmostí. To, co nás odlišuje, je právě čeština. Co se týče Španělska, tak bych řekla, že destinace samotná si vybrala mě (úsměv).

S jakými zkušenostmi a praxí jste do tohoto byznysu vstupovala? Jak vzpomínáte na své začátky?

Nejvíce zkušeností jsem nasbírala právě v naší advokátní kanceláři, která se zaměřuje především na zahraniční investory z celé Evropy. Pro ty se Španělsko často stává destinací, v níž si pořizují svůj druhý domov. Téměř desetiletá praxe z právnické firmy mi umožnila nahlédnout do realitního byznysu takzvaně z druhé strany. Na realitní trh jsem tedy vstupovala s velkou výhodou, především v podobě nabytých znalostí. Jistě také pomohlo dobré jméno, které jsem si za ta léta vybudovala, a samozřejmě i kontakty, především na developery. Ty mi otevřely mnoho dveří, které tu ostatním realitním makléřům zůstávají často zavřené.

Kolik transakcí se vám od té doby podařilo zobchodovat?

SKA Reality trvale roste, a to mě velmi těší. Středobodem naší práce je ovšem spokojený klient, ne čísla. Velmi důležité jsou pro nás dlouhodobé vztahy a osobní vazby s našimi klienty. Máme za sebou mnoho úspěšných transakcí, které v konečném důsledku měly pozitivní dopad na náš finanční vývoj.

Já se ale snažím na všechny transakce nahlížet i v sociologicko-psychologické rovině. Pro mě osobně je nesmírně zajímavé sledovat vývoj, kterým si klienti prochází od samého začátku, kdy projeví prvotní zájem o nemovitost u nás na Slunečném pobřeží, až po okamžik, kdy jim předávám klíče od jejich nového domova.

Jak takový obchod typicky probíhá?

Ke každému klientovi přistupuji individuálně. Zpočátku probíhá veškerá komunikace online, a jakmile si ujasníme zadání a nazraje ten správný čas, naplánujeme návštěvu Španělska. Let z Prahy do Malagy trvá pouhé tři hodiny. V případě zájmu klientům ráda doporučím i ubytování či další služby v místě pobytu. Během času, který na pobřeží tráví, se jim plně věnuji a společně procestujeme předem vytipované lokality. Teprve pak přicházejí na řadu konkrétní nemovitosti. Mým hlavním úkolem je najít nemovitost splňující maximum požadavků klienta.

Vyhledáním toho pravého domu ale proces spolupráce dozajista nekončí. Kdepak. Ve chvíli, kdy si klient vybere, je třeba vyřešit veškerou administrativu. Tu zajišťuje naše již zmíněná rodinná právní kancelář, kde v čele českého oddělení vždy najdete mou nepostradatelnou pravou ruku Renatu Menčíkovou. Naše práce rozhodně nekončí podpisem rezervační smlouvy – v tu chvíli naopak začíná její další etapa. Pomáháme klientům najít, a pak i nastavit jejich druhý domov se vším, co k tomu patří. Mým cílem je, aby si vybrali to nejlepší pro sebe a svou rodinu, a aby celý proces proběhl hladce a bez zbytečných komplikací.

Sami také kupujete a renovujete nemovitosti pro následný přeprodej, nebo jste pouze prostředníkem?

Nemovitosti na Costa del Sol jsou velmi lákavé a je desetiletími ověřenou skutečností, že jsou i skvělou investiční příležitostí. V současné době se ale zaměřuji především na zprostředkování prodeje. Můj profesní záběr je ale i tak velmi široký. Běžně poskytuji dozor nad výstavbou nových projektů nebo zajišťuji rekonstrukce se vším, co na to navazuje.

Nakolik je pro české investory Costa del Sol zajímavou lokalitou oproti jiným alternativám v Evropě?

Španělsko je obecně považováno za velmi zajímavou a bezpečnou destinaci pro investice do nemovitostí. Zdejší klima je nejlepší v kontinentální Evropě, právní systém funguje výborně a místní nemovitostní trh je zcela konsolidovaný s jasnými pravidly. Zhodnocení investice v případě dobrého výběru lokality je naprosto jisté. Život ve Španělsku je pro většinu Evropanů zcela dostupný, máme zde perfektní služby, výbornou infrastrukturu, kvalitní plně homologované mezinárodní školy, zdravotní péči ve vysokém standardu, široké spektrum možností kulturního a sportovního vyžití, fantastickou gastronomii, především ale také velmi příjemné obyvatelstvo s otevřenou myslí a nám blízkou mentalitou.

Jaké služby klientům zajišťujete a v čem se lišíte od konkurence?

Řekla bych, že služby jsou věc jedna a znalosti a zkušenosti druhá. Mojí velkou přidanou hodnotou je, že zde žiji již více než čtvrtstoletí, které jsem využila k přípravě a budování toho, co dnes mám to privilegium dělat. Mám za sebou tým naší advokátní kanceláře, prověřené developery, architekty i interiérové designéry. Pro investora z České republiky jsme schopni zajistit komplexní služby, vše v mateřštině, zároveň ale s hlubokou znalostí místních poměrů, zvyklostí a fungování věcí.

Jak byste popsala španělský realitní trh, mentalitu a způsoby obchodování?

Místní realitní trh má jasná pravidla. Jak agentury, tak i jednotliví makléři zde pracují za předem jasně stanovených podmínek a na rozdíl od českého trhu velmi aktivně spolupracují. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že zde obecně vládne respekt a úcta k práci vlastní i ostatních. Mentalita je velmi otevřená, vše je na dohodě. Pro klienty je pak zásadní mít přístup ke kvalitním zdrojům informací. Jen tak je možno se vyhnout případným komplikacím a nedorozuměním často spojovaným s realitním byznysem.

Na blogu vašich webových stránek píšete, že pandemie měla nečekaný efekt – zájem Čechů o investice ve Španělsku se dramaticky zvýšil…

Ano, za poslední tři měsíce jsem v porovnání s uplynulými lety zaznamenala v obratech naší společnosti překvapivě velmi pozitivní vývoj. V posledních několika letech také eviduji velký nárůst zájmu klientů ze Slovenska, z čehož mám radost. Poptávka po zdejších nemovitostech neustále roste.

Jak konkrétně si tento stav vysvětlujete vy osobně?

Myslím, že jedním z důvodů je jistě strach z inflace. S ohledem na současnou situaci a její nejistý vývoj také mnoho lidí přehodnocuje své priority a uvědomuje si skutečnou hodnotu svého času. Také to, kde a s kým jej chtějí trávit. Španělské sousloví o „kvalitě života“ nabývá na významu. Online práce, distanční výuka našich dětí, využití moderních technologií. To vše dává smysl a investici do nemovitosti v zahraničí, kde většinu roku trávíte pod azurově modrým nebem, nový rozměr.

Jakým způsobem řešíte zájem ze strany klientů o prohlídky v době, kdy nelze cestovat?

Během jarních měsíců jsem zaznamenala jistý útlum mobility. Na druhou stranu jsem velmi překvapená, kolik klientů si sem i přesto našlo svou cestu. Velké oblibě se těší i privátní lety, které umožňují velmi pohodlné cestování. Díky moderním technologiím lze s klienty udržovat téměř nepřetržitý kontakt. Úspěšně se mi v uplynulých týdnech podařilo zrealizovat prohlídku i prodej pouze na úrovni online komunikace a klient dnes již spokojeně bydlí (úsměv).

Jaký předpovídáte další vývoj s ohledem na druhou vlnu pandemie, a špatnou epidemiologickou situaci především Česku?

To je velmi složité odhadovat, ale osobně se domnívám, že zájem o nemovitosti v destinacích, jako je ta naše, a která je zde historicky po dlouhá desetiletí, přetrvá. Míst, kde se investuje (a žije) tak dobře jako tady, není na světě mnoho. Navíc mé pojetí podnikání je ryze dlouhodobé, s důrazem na diskrétnost, profesionalitu a perfektní znalost místního trhu, ale také pokoru. A to podle mého názoru nepodléhá žádným možným krizím ani tendencím.

Máte tři děti – jak zvládáte skloubit podnikání a rodinu?

Španělština na to má krásné slovo, a to „conciliación“. Je to taková mission impossible. Za mě se domnívám, že to mám sama se sebou dobře srovnané a priority nastavené tam, kde mají být. Jsem rozkročená nad propastí mezi mateřstvím a byznysem prakticky neustále, ale každý den se snažím najít mezi těmito dvěma světy jistou rovnováhu. Někdy se mi to daří lépe, jindy hůře (smích). Musela byste se asi zeptat mých dětí. Když se ale ohlédnu, těší mě, že jsme společně s manželem vybudovali úspěšné společnosti, na kterých neustále pracujeme a stále nás to baví, procestovali jsme obrovský kus světa a vychováváme doufám i příkladem děti, které vidí, že snaha, píle a pokora někam vedou. Najít si k tomu ještě čas sami pro sebe je výkon, ale i to se občas podaří. To vše považuji za velký úspěch a musím přiznat, že životní fázi, ve které se momentálně nacházím, si užívám se vším, co přináší.

Co byste doporučila ženám, které by se chtěly pustit do podobného typu podnikání?

Myslím, že pustit se do jakéhokoliv podnikání je velké osobní rozhodnutí, zodpovědnost a jistý krok do neznáma, a je lhostejné, jestli jste žena nebo muž. Moji podporu mají všichni, kdo se pustí do čehokoliv, co jim pomůže v seberealizaci. Ženy o to větší, že to většinou máme ještě krapet složitější. Jistě také proto, že jsme na sebe samotné obecně velmi náročné.

Foto: Fer Gomez

Tyto stránky používají cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s jejich používáním.