kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Premium Brno » Audi e-tron GT quattro: Elektrizující budoucnost

Audi e-tron GT quattro: Elektrizující budoucnost

Zdroj/foto: Se souhlasem Audi
Luxusní elektrická limuzína, která vypadá a jezdí jako supersport. Audi e-tron GT si získá díky dramatickému vzhledu, schopnostem v přímce i jízdním vlastnostem nejednoho skeptika.

Elektromobilita je ožehavým tématem, které hýbe světem. Jedni do ní vkládají naděje a vidí v ní jedinou možnou cestu budoucnosti, druzí upozorňují na stále velké nedostatky elektropohonu v podobě nízkého dojezdu, s tím související nedostatečné infrastruktury a ve výsledku ne až tak úplně zelené stopy. Do všeho navíc vstupuje politika, která výrobcům automobilů když ne diktuje, tak četnými omezeními naznačuje, kterým směrem se mají ve výrobě vydat.
Paradoxem je, že elektrická auta jsou, objektivním pohledem, vlastně fajn, pokud si odmyslíte jejich politickou protěžovanost. Nabízejí dech beroucí dynamiku, tichou a komfortní jízdu a futuristický design. Malá auta na každodenní městské popojíždění dávají perfektní smysl, jelikož uživatelům stačí poměrně malý dojezd, jenže vzhledem k vývojovým nákladům jsou stále drahá a automobilky na nich v zásadě prodělávají. Smysl tak dávají mnohem dražší auta prémiových značek, u kterých si výrobci mohou dovolit alespoň nějakou marži a přitom zákazníci nemají problém utratit za prestiž nemalé peníze.

Exotický, dynamický, emotivní

Právě touto cestou se vydává také Audi. Vedle celé řady plug-in hybridních verzí běžných modelů a čistě elektrických SUV nově přichází s exotickým gran turismem, které slibuje působivou dynamiku, emotivní design, naprostý komfort a velice slušný dojezd, se kterým už je možné, s trochou plánování, ukrajovat dlouhé trasy.
Audi e-tron GT zaujme na první pohled. Mnozí se shodnou, že jde o jeden z nejkrásnějších vozů se čtyřmi kruhy ve znaku, a my můžeme jedině souhlasit. Zepředu vypadá jeho nízká silueta s široce rozkročeným postojem velmi dramaticky. Z bočního pohledu vůz působí díky pětimetrové délce a elegantním křivkám navazujícím na dynamicky se svažující zadní partie majestátním dojmem. Zkrátka, Audi e-tron GT připomíná spíš čtyřdveřový supersport než luxusní limuzínu, komfort ovšem nabízí nad rámec supersportu.

Zdroj/foto: Se souhlasem Audi

Zaměřeno na požitek

Interiér díky široké kabině a pohledu přes rozměrnou kapotu rovněž evokuje setkání se supersportem, navíc za volantem si i díky v mnoha směrech elektronicky nastavitelné sedačce najdete skvělou řidičskou pozici. Samozřejmostí je dokonale kvalitní zpracování všech částí prostoru a typický minimalistický design značky. Interiér lze pořídit i ve veganském a udržitelném provedení, kdy jsou potahy sedaček a volantu i polstrování dveří vyrobené z materiálu získaného recyklací plastového odpadu – bez kompromisu v otázkách estetického vyznění. Zadní sedadla nabízejí omezené místo na nohy, nicméně konstruktéři Audi se snažili přidat prostor vykrojením v podlaze. O nedostatku kapacity však rozhodně nelze mluvit v otázkách zavazadlového prostoru. Ten s objemem 405 litrů postačí i na delší cestovatelská dobrodružství.

Tichá síla

Akumulátory o kapacitě 93,4 kWh jsou umístěny na skateboardové platformě v podlaze, zaručují tak nízké těžiště a skvělé jízdní vlastnosti vozu. Navzdory nemalé hmotnosti přesahující 2,3 tuny tak chytré rozložení akumulátorů propůjčuje e-tronu GT překvapivě hbité jízdní vlastnosti. V zatáčkách vynikne přirozená vyváženost podvozku s nízkým těžištěm a schopnost přizpůsobovat si fyzikální zákony. Vhod přijdou i příplatkové karbon-keramické brzdy, které dokážou tento dynamický kolos rychle uklidnit. Vpřed totiž dokáže vystřelit s působivou razancí, která překvapí i otrlého řidiče. Sílu podává nenásilně, číslice na tachometru ovšem naskakují děsivým tempem. Ještě působivější je, s jakým klidem a v jakém tichu na palubě dokáže tohle auto jezdit. Samozřejmostí je nulový aerodynamický hluk a patřičně komfortní podvozek.

Slabší verze Audi e-tron GT nabízí dostatečně působivých 476 koní výkonu a 630 Nm točivého momentu, silnější Audi RS e-tron GT potom patří s údaji bezmála 600 koní a 830 Nm do ligy supersportů. Obě výkonové verze jsou k dostání samozřejmě v kombinaci s pohonem všech kol quattro, díky němuž zvládne e-tron GT vystřelit z nuly na stovku za 4,1 sekundy, silnější RS e-tron GT potom za 3,3 sekundy.

Zdroj/foto: Se souhlasem Audi

Brno-Praha a zase zpátky na jedno nabití 

Pochopitelně s častým využíváním dynamického potenciálu daleko nedojedete, když se ovšem naladíte na cestovatelskou notu, urazíte na jedno nabití až 488 kilometrů. S rychlonabíječkou pak zvládnete pokračovat v cestě za 25 minut, což je optimální délka přestávky na krátké protažení a vychutnání jedné kávy. Audi e-tron GT se trefuje do černého dramatickým vzhledem, působivou dynamikou, skvělými jízdními vlastnostmi i naprostým komfortem s přijatelným dojezdem, který se nevylučuje s cestováním přes celý kontinent. Taková budoucnost by se mohla zalíbit i největšímu elektroskeptikovi.

Audi e-tron GT quattro

Zrychlení: 4,1 s

max. rychlost: 245 km/h (el. omezena)

výkon: 350 kW (476 koní)

spotřeba: 19,9 kWh/100 km

hmotnost: 2 350 kg

rozvor: 2 898 mm

cena v základní výbavě: 2 744 900,- Kč

Autor: Libor Strnad

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on linkedin

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
NABÍDKA NEMOVITOSTÍ
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky