kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Luboš Urban z YD Capital: Investujeme do konkrétní hmoty

Luboš Urban z YD Capital: Investujeme do konkrétní hmoty

Luboš Urban
Foto: YD Capital
Na trhu je YD Capital dva roky. Za tu dobu se firma rozkročila od realit přes finance a technologie až k energetice. „V realitách vyhledáváme projekty, které jsou něčím unikátní – ať už svojí polohou, historií, či možností vytvoření nových občanských lokalit, ve kterých se bude kvalitně žít,“ říká Luboš Urban, člen představenstva YD Capital. Firma také založila vlastního obchodníka s energiemi a v energetice se rozhlíží po nových příležitostech.

Vaše společnost v listopadu oslavila druhé výročí založení. Změnili jste ve svém přístupu něco, co vás výrazně posunulo dál?

Jsem rád, že jsme nic zásadního měnit nemuseli. Od založení jsme jednotlivé YD společnosti budovali s vizí poskytnout vybraným profesionálům z trhu zázemí, a především prostor pro vlastní realizaci v nejvyšší možné kvalitě. Hned na začátku jsme si řekli, že nechceme dělat žádné kompromisy. Když říkáme, že naše síla je v dlouhodobém uvažování a zároveň flexibilitě, rychlosti reakce na změny a vyhledávání nových výzev, znamená to v praxi, že vlastně neustále ladíme naše vnitřní procesy tak, aby klient dostal vždy ty nejlepší služby relevantní aktuální době a trhu.

Vizí společnosti YD Capital je dáváme penězům smysl. Jak se to projevuje ve vaší práci, komunikaci s klienty?

YD Capital propojuje profesionály, respektive jejich klienty z finančního trhu s nemovitostním sektorem. Devadesát procent prostředků našich klientů směřuje do konkrétních realitních projektů čili do konkrétní hmoty – to je ten smysl, který dáváme penězům. Bezpečí je pro nás jednou ze základních interních hodnot. Komunikaci tak máme založenou na maximální transparentnosti, kdy má každý klient možnost si sám vyhodnotit, jak moc jsou jeho peníze v konkrétních projektech v bezpečí. Další zásadní prvek komunikace spočívá v propojování jednotlivých divizí tak, aby klienti mohli využívat všech synergií, které dnešní podoba holdingu YD nabízí. To znamená zprostředkování prodeje nemovitosti či její přímý výkup přes vyřízení hypotéky, pojištění majetku či života, dodání energií až po nabídku zhodnocení získaných finančních prostředků z prodeje.

Společnost se profiluje směrem k prémiové klientele. Změnily se v dnešní turbulentní době její požadavky a nároky?

Práce s prémiovou klientelou vždy byla a bude o absolutně individuálním přístupu. Prémiová klientela chtěla vždy perfektní službu a na tom se nic nemění. Posun v chování, který vidíme, je v korelaci s tím, co se okolo nás děje v běžném životě – a to snaha o minimalizaci časové dotace, potřeba více řešit věci online, případně chuť daleko více zapojit vlastní peníze na úkor využívání úvěrování.

Rezonujícím tématem posledních měsíců je stabilizace finančního zdraví společnosti. Existuje podle vás nějaká univerzální léčba?

V obecné rovině platí: dělejte věci s dobrým úmyslem a ta správná energie se vám vrátí. Zároveň je třeba si výnos zasloužit, respektive odpracovat – nespekulovat. Samozřejmostí musí být na úrovni každé společnosti, divize či projektu zodpovědné plánování, průběžné vyhodnocování, případně úprava strategie tak, aby ve schváleném časovém horizontu byl každý projekt ekonomicky soběstačný. Nikoliv až na konsolidované úrovni vykazovat, že celek je v pořádku. Stejně tak věřím na selský rozum – pakliže nebudu schopný jednoduše vysvětlit, odkud se berou výnosy, tak mi nepomůže ani žádný sofistikovaný účetní aparát.

YD Capital se věnuje financím, realitám a technologiím. Jako jednu z výzev pro rok 2022 uvádíte propojování jednotlivých divizí. Proč je to jedním z hlavních témat?

Protože to dává smysl. Jako klient, který je spokojený s jednou divizí, respektive její službou, bych neměl mít problém se chtít potkat s profesionálem na jiné téma, které potřebuji ve své životní situaci řešit. YD Capital dnes umožňuje opravdu do hloubky řešit až deset typů životních situací. První dva roky jsme se vnitřně soustředili na vybudování procesů a expertizy v jednotlivých divizích, nyní chceme využít synergií, které se logicky nabízejí, a být tak efektivnější, ať už z pohledů vnitřní organizace, tak samozřejmě tím pádem i z pohledu lepší obslužnosti klientů.

Foto: YD Capital

Jste odpovědný za propojení finanční divize a nemovitostního obchodu. Jakou přidanou hodnotu bude mít tento koncept pro klienta?

Naši investiční bankéři či ostatní kolegové z finanční divize historicky nepotřebovali mít takovou znalost realitního prostředí a zákonitostí – v bankách využívali doporučení analytiků, přičemž klienti věřili primárně dané bankovní značce. My jako mladá společnost musíme být v daleko větším detailu, vědět daleko více o našich projektech, kam směřují klientské peníze. A to je právě má role – rozvíjet toto vnitřní odborné propojování, pracovat na rozvoji našich lidí, umět sdílet a připravovat ve správný čas správné informace o našich projektech. Stejně tak i obráceně, při prodejích našich vlastních projektů je třeba mít nastavené vše potřebné pro naše klienty z pohledu zajištění financování. V neposlední řadě pracuji u každého projektu, který prodáváme, na představení a následném sdílení neveřejné nabídky mezi naše kolegy tak, aby jejich klienti se vždy mohli k našim projektům dostat jako první.

Vaše divize YD Home existuje jeden a půl roku a má výsledky srovnatelné s ostatními zavedenými kancelářemi. V čem vidíte příčinu úspěchu?

Předně je třeba říct, že z toho mám obrovskou radost. Všichni v týmu jsou zkušení realitní profesionálové, kteří u nás dostali prostor pro realizaci svých nápadů a projektů, který jim jinde na trhu nebyl věnován – a mou rolí je jim poskytnout ekonomický, procesní a právní rámec, příjemné prostředí a podporovat je v jejich aktivitách.

Máte za sebou několik úspěšných projektů z oblasti nemovitostí ve společnosti YD Real Estate. Podle čeho si projekty vybíráte a na jaké typy nemovitostí se zaměřujete?

Chceme každým naším realitním projektem po sobě zanechat tzv. YDeální otisk – otisk je to, co symbolizuje naše logo. Vyhledáváme projekty, které jsou něčím unikátní – ať už svojí polohou, historií, či možností vytvoření nových občanských lokalit, ve kterých se bude kvalitně žít. V našem portfoliu jsou aktuálně výjimečné nemovitosti v centrech Prahy a Brna, rezidenční developerské projekty v dojezdové vzdálenosti od těchto měst či prémiové rekreační lokality v ČR a dnes už i v zahraničí.

Development jako takový je riziková a časově náročná disciplína. V jaké fázi do developmentu vstupujete?

Optimálně vstupujeme do projektů až v realizační fázi. Nečekáme na změny územního plánu, ale vstupujeme do komunikace s příslušnými úřady, abychom mohli co nejdříve začít připravovat danou lokalitu k výstavbě. Chceme vždy vidět na exit v horizontu maximálně pěti let.

Které technologie z oblasti Smart City se dají dobře propojit s developmentem a provozem nemovitostí?

Především využíváme automatizaci ve smyslu odečtů a optimalizace distribuce médií pro provoz nemovitostí. U developmentu jde pak nejen o inteligentní řízení chodu domácnosti, ale také potlačení spotřeby médií z distribučních soustav díky využití vlastních instalovaných obnovitelných zdrojů energie. Jde o to navrhnout vždy individuální soubor opatření pro snížení energetické náročnosti budovy a tím pádem co nejmenší náklady na její provoz za využití tepelných čerpadel, termálních vrtů, solárních panelů, stínění a osvitu, řízené distribuce tepla a chladu. Součástí řešení je samozřejmostí ovládání z kteréhokoliv místa na zeměkouli.

Technologie a investice do nich je obrazem budoucnosti. Jaké vnímáte v tomto směru trendy a příležitosti?

Technologická změna byla odjakživa motorem moderních civilizací a zároveň dnešních firem. Kdo neinovuje procesy, produkty nebo služby, jako by dnes nebyl, nebo na dnešním trhu dlouho nevydrží. Jako skupina sledujeme trendy primárně v oblastech nám blízkých, tedy finančních technologiích, Smart City a energetice. Pokud bych měl vyzdvihnout jednu oblast, která nám v posledních měsících silně rezonuje a ve které jsme aktivní, tak je to právě energetika.

Byla impulzem k vytvoření energetické divize současná situace na českém trhu?

K založení dodavatele energií, První české energie a. s., došlo ještě před pádem Bohemia Energy. Tento krok nám dával smysl z pohledu klienta, za kterého při koupi nemovitosti a přihlašování energií můžeme vše vyřídit, a to doslova pod jednou YD střechou. Našimi zákazníky jsou především naši vlastní klienti.

Na jakou oblast se v energetice chcete do budoucna hlavně zaměřit?

Ještě před eskalací situace na Ukrajině jsme naši strategii viděli především v obnovitelných zdrojích energie, u kterých vidíme smysl i dlouhodobou udržitelnost. Zároveň se díky našim projektům zaměřujeme i na decentralizované pevné zdroje energie, které můžeme zakomponovat do technických řešení našich developerských projektů. Nyní se nám, bohužel hlavně kvůli situaci na Ukrajině, jasně potvrzuje, že tyto směry dávají smysl v dlouhodobém měřítku. Obecně evropskou energetiku nečekají lehké časy, avšak ruku v ruce s tím budou přicházet nové příležitosti, na které jsme připraveni.

Luboš Urban (41)

Během jedenácti let strávených v ING se vypracoval na post obchodního ředitele interní distribuce, který následně zastával i v pojišťovně Metlife. Dalších pět let působil v oblasti real estate. Stál u zrodu holdingu YD Capital, kde nyní působí v představenstvu se zodpovědností za obchod napříč jednotlivými divizemi. Důvěra je jeho nejdůležitější hodnota v pracovním i osobním životě.

Autor: Eliška Královec Kramlová

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky