kliknutím aktivujete zoom
načítám...
Nenašli jsme žádné výsledky
otevřená mapa
Pohled Cestovní mapa Družice Hybridní Terén Moje lokace Celá obrazovka Předch další

0 Kč - 50 000 000 Kč

Další možnosti vyhledávání

0 Kč - 100 000 Kč

Další možnosti vyhledávání
Našli jsme 0 Výsledek. Zobrazit výsledky

Estate.cz » Rozhovory » Rozhovor s Adamem Zvadou ze Scott.Weber Workspace: Inspirace pětihvězdičkovým hotelem

Rozhovor s Adamem Zvadou ze Scott.Weber Workspace: Inspirace pětihvězdičkovým hotelem

Adam Zvada
Foto: Tereza Kubíčková, foceno v prostorách Scott.Weber Workspace
Dnešní mladá generace o práci a volném čase uvažuje úplně jinak než dnešní čtyřicátníci. Proto je nutné pro ni vytvářet i jiné pracovní prostředí. „Vidím obrovskou budoucnost v práci se zážitky. Třeba ve formě budování propojené a produktivní komunity, zavádění hospitality a gurmánství do kanceláří či v rozšiřování herních místností, eventových a společenských prostor pro inspiraci. Tyto zážitky ve spojení s přítomností podobně smýšlející komunity odliší upadající tradiční kanceláře od moderních center flexibilních pracovišť,“ říká Adam Zvada, zakladatel společnosti Scott.Weber Workspace, jedničky na pražském trhu sdílených kanceláří.

Nedávno jste získali už dvanácté centrum flexibilních kanceláří v pražské Rustonce. Jak tato akvizice zapadá do vaší celkové růstové strategie?

Náš organický růst je logickým vyústěním současné situace na trhu a má racionální vysvětlení. Jedním z nich je extrémně rychle rostoucí poptávka po coworkingu a flexibilních pracovištích, která ve srovnání s dobou před dvěma roky vzrostla až o 300 procent. Druhým je dnešní těžká doba pro stavbu nových kancelářských center, která je zdlouhavá, riziková a nákladná. Převzetí klientů, které můžeme dostat do našeho konceptu a DNA, je proto vítaným skokovým zvýšením našich kapacit.

Převzali jste nejen prostor, ale i nájemce a členy coworkingu společnosti NewWork, od které jste projekt koupili?

Ano, několik desítek procent prostoru bylo už obsazeno. Tento dlouhodobě byznysově nevyhovující prostor, který plánujeme výrazně redesignovat, se nám ale podařilo spojit se sousedním prostorem americké společnosti Citrix, který je z pohledu úrovně designu a kvality použitých prvků akustiky, osvětlení a vybavení proveden ve velmi vysokém standardu a po změně dispozičního řešení bude plně odpovídat našim potřebám. Díky spojení tak můžeme nabídnout velké centrum s rozlohou 4200 metrů čtverečních, kde vytvoříme nejen moderní kanceláře, ale i spoustu sdílených prostor a různých typů pracovišť.

Co stojí za výrazným růstem poptávky po flexibilních kancelářích v posledních dvou letech?

Jednoznačně se změnily preference na realitním trhu. Přes osmdesát procent firem dnes preferuje flexibilní kanceláře. Pokud vyloučíme velké společnosti, které si i do budoucna podrží vlastní prostory, zjistíme, že všichni ostatní, a to od jednotlivců až po firmy se stovkami zaměstnanců, zvažují tento model. Zejména kvůli obtížné predikci růstu, počtu zaměstnanců a dalších potřeb. U nás mohou uzavírat nájemní smlouvy na velice krátkodobé bázi a mohou snadno navyšovat nebo zmenšovat obsazený prostor, prakticky z měsíce na měsíc.

Klasický coworking jednotlivců nebo začínajících malých firem, pro které se coworkingové huby původně budovaly, vás už nezajímá?

Coworking je jen jednou ze služeb flexibilního prostředí. V našem pojetí je toto flexibilní prostředí navrženo především pro zavedené firmy s desítkami až stovkami zaměstnanců. Klasický coworking, který tu byl před pandemií, tedy přeplněné a hlučné sociální huby, je minulostí. Dnes jej nahrazujeme sdílenými prostory založenými na produktivních zónách navržených daleko promyšlenějším způsobem, který vedle coworkingu zahrnuje i špičkově vybavené zasedací a konferenční místnosti i eventové prostory s řadou zajímavých vzdělávacích a společenských akcí. Naše prostory se snažíme koncipovat podle zásad activity based working tak, aby nabídly vše. To znamená prostor pro spolupráci, koncentraci a inspiraci – třeba při společné večeři s kolegy u piva, vína či dobrého filmu. Zájemci se ostatně mohou přesvědčit na vlastní kůži – práci v našich prostorách si mají možnost zdarma na den vyzkoušet. Je alarmující, že podle statistik dnes více než devadesát procent firem pracuje ve špatně navržených, neodpovídajících pracovních modelech.

V čem jsou špatné?

Zaměstnanci nemají možnost volby. Svůj pracovní prostor sdílí s ostatními, většinou pracují na jednom místě v jedné velké kanceláři s kolegy, jejichž činnosti je často vyrušují. Ať už jsou to neočekáváné telefonní hovory, pracovní schůzky, porady nebo vyprávění zážitků ze včerejšího večera. Jsou pak nedobrovolnými posluchači nevyžádaných informací, nemohou se plnohodnotně soustředit, čímž ve výsledku trpí efektivita i radost z práce.

Jak tento tradiční kancelářský ruch dokážete odstranit?

Člověk v práci vykonává opakovaně asi šest základních pracovních úkonů. Proto se snažíme zajistit, aby lidé měli v dosahu vhodné prostory, zóny a podpůrný personál. Telefony si mohou jít vyřídit do call boxů, pro interní potřeby mají neformální zasedací místnosti, zákazníky mohou vzít na schůzku do reprezentativní zasedačky. K tomu mají k dispozici relaxační místnosti pro odpočinek, tiché prostory pro soustředění, kavárny, terasy, herny a spoustu dalších sdílených zón, kde nevyrušují další lidi od jejich práce.

Kolik plochy u vás obsazují velké firmy?

Firmy tvoří 95 procent našich klientů, zbylých 5 procent jsou jednotlivci. Polovinu firem tvoří korporáty, polovinu středně velké firmy. Náš model nejlépe funguje pro firmy, které mají desítky a více zaměstnanců. Nabízíme jim řešení Office Suite či Private Floors s kombinací vlastních privátních prostor na míru, našeho komunitního týmu včetně ICT specialistů a facility služeb a dále s možností využití moderních sdílených prostor, které představují téměř polovinu plochy centra.

Když prezentujete svá centra, tak často mluvíte o zážitcích. Jsou opravdu tak důležité, když lidé mohou práci udělat rychleji a jít pak trávit volný čas jinam mimo pracovní prostor?

V našich centrech pracují tisíce lidí různého věku a z různých oborů. Jejich chování pečlivě analyzujeme. Příslušníci nejmladší generace Z narození po roce 1995 nikdy nezažili čtyřicetihodinovou týdenní pracovní dobu a nejsou ochotni pracovat osm hodin denně v jedné kanceláři na jednom místě. Jsou jiní než my, mají jiná pravidla hry, potřebují dynamiku. Nevnímají například, že by měli oddělovat pracovní dobu a volný čas. Svůj pracovní den prožívají tak, aby dával smysl zejména jim samotným, aby z něj měli svůj osobní zážitek a maximální osobní přínos. Snažíme se splnit, nebo ještě lépe předčit jejich očekávání. Tuto aktivní práci s klientem jsme přejali z oboru hospitality a v budování pozitivní zákaznické základny jsme se inspirovali pětihvězdičkovými hotely.

Budou se jejich návyky časem měnit, nebo si je ponesou i do zbytku kariéry?

Rozhodně budou pracovat se slovy, jako je agilní pracovní prostředí, flexibilita, pocit štěstí v práci, smysluplnost, komunita či work-life balance. Dnešní způsob práce se zásadně změní. Vidíme to v našich centrech. Lidé budou mít stále méně rigidní specializaci a spíše, než aby to byla skupina nezávislých odborníků, se budou více potkávat a vzájemně spolupracovat na úkolech. Vzniknou nové pracovní postupy s ještě větším zapojením informačních technologií. Pracovníci budou neustále vyhledávat zážitky, a to i v práci, například v oblasti stravování. V našich centrech proto dnes už potkáte baristy a chystáme i specialisty na gastronomii a šéfkuchaře.

Počítáte se zařazením i takové služby, jako je babysitting nebo nějaká forma dětských skupin, což řadu mladých lidí také zajímá?

Uvažujeme o všech možnostech pro takové případy. Služby péče o děti řešíme spíše ve spolupráci s vlastníkem dané nemovitosti, který z naší přítomnosti a našich služeb těží i ve vztahu ke svým dalším klientům. Vzájemnou spoluprací umíme budovu maximálně efektivně zaktivovat. Společně můžeme vybudovat a provozovat fitness zóny, zahrady a terasy s občerstvením nebo právě zařízení pro hlídání a péči o děti, což je příklad našeho centra v budově Visionary.

Lidem se stále do kanceláří příliš vracet nechce a výhodu mají firmy, které sídlí v centru Prahy, protože dojíždění není tak dlouhé jako někam na periferii. Pozorujete to také?

U firem, které mají centrálu v centru města, to platí. I to se ale mění. Vznikají modely hybridní práce, tedy kombinace práce z domova a práce v prostorách firmy, které jsou v ideálním případě blízko domovů zaměstnanců. Setkáváme se s tím, že si společnost v jednom z našich center zřídí menší moderní ústředí, většinou v lokalitách v centru města, ale zároveň umožní svým zaměstnancům pracovat i v jiných našich centrech, kam to mají blíže, aby netrávili zbytečně dlouhou dobu dojížděním. V ústředí se schází s managementem, dělají se tam klíčová rozhodnutí a odehrávají se tam hlavní jednání s klienty. Jednotlivé pracovní týmy si ale mohou pronajmout projektovou kancelář, zasedačky, eventový prostor nebo náš
sdílený pracovní prostor jinde.

Jak budou končit dlouhodobé nájemní smlouvy, tak se administrativní budovy budou postupně měnit na flexibilní kancelářská centra?

V současné době se na nás obracejí developeři, kteří mají ve výstavbě nové budovy, protože je oslovil některý z budoucích velkých nájemců s požadavkem, aby v budově byl také komplexní poskytovatel flexibilních kanceláří a coworkingu. Když jste taková firma, díky přítomnosti operátora flexibilních pracovišť můžete zabít dvě mouchy jednou ranou – ušetřit a zatraktivnit prostory pro vaše klíčové zaměstnance. Ušetřit můžete snížením vlastní plánované plochy pokrytím kapacitních týdenních špiček nebo přesunutím projektových týmů do prostor flexibilních kanceláří. Nemusíte si také platit velké zasedačky a eventové prostory.

Kolik nových center byste mohli v budoucnu ještě otevřít?

Naším cílem je dále růst a do pěti let v Praze a ve velkých českých městech minimálně zdvojnásobit dnešní kapacity. Ty nyní představují více než 34 tisíc metrů čtverečních. V první polovině roku 2023 otevřeme výjimečná centra The Park v zeleném chodovském kampusu v Praze 4 a Port7 v exkluzivní lokalitě přímo u Vltavy v pražských Holešovicích. Do konce roku bychom rádi stihli otevřít ještě jedno pražské centrum. V dalších letech se rozrosteme mimo Prahu – nejdříve se zaměříme na Brno a Ostravu.
A zvažujeme i vstup do zahraničí.

Adam Zvada (51)

Vystudoval obor jaderného inženýrství na strojní fakultě ČVUT v Praze. V letech 1998 až 2008 působil ve vedoucích manažerských pozicích v technologických společnostech Ness, Oce a společnosti Regus. V roce 2009 se osamostatnil a založil společnost Scott & Weber, nyní pod názvem Scott.Weber Workspace. S více než třicetiprocentním tržním podílem je značka největším poskytovatelem flexibilních pracovních prostor a coworkingu v ČR.

Autor: Jan Stuchlík

Líbil se vám článek? Podělte se o něj se svými přáteli:

Čtěte také

BYZNYS & REALITY
LIFESTYLE
ROZHOVORY
ARCHITEKTURA & DESIGN
NABÍDKA NEMOVITOSTÍ
Estate Awards
O portálu
O magazínu Estate
Reference
Premium Media Group
Kontakt
Všeobecné obchodní podmínky
Zásady ochrany osobních údajů
Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

Sociální média

© 2021 All rights reserved​

Made by RomanJelinek.cz | full servisová marktingová agentura

Porovnejte nabídky